نرخ ترک تحصیل دانشآموزان ابتدایی در اردبیل 56 صدم درصد است
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید اردشیر رشیدی بعد از ظهر امروز همزمان با هفته دولت و در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: از لحاظ نرخ ترک تحصیل در مقطع ابتدایی ما 89 صدم درصد میانگین بهتری از آمار کشوری داریم و این نرخ میل به صفر شدن دارد.
وی آموزش و پرورش را محوریترین و اساسیترین نهاد جامعه اسلامی توصیف کرد و افزود: همه باید به اعتلای نظام تعلیم و تربیت با آگاهی و بصیرت و جلب مشارکت جمعی کمک کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل و در 19 ناحیه و منطقه آموزش و پرورش 2 هزار و 731 مدرسه داریم که 11 هزار کلاس درس برای آنها تعریف شده است.
رشیدی گفت: 256 هزار و 765 دانشآموز برای سال تحصیلی جدید آماده تحصیل میشوند که ما در قالب پروژه ملی و بازگشایی مدارس سعی میکنیم تا با استفاده از 18 هزار و 700 نفر نیروی انسانی فعال شرایط تحصیلی و تربیتی مناسبی را برای نسل آینده فراهم کنیم.
وی تراکم دانشآموزان را به ازای هر کلاس 23 نفر و به نسبت هر معلم 21 نفر اعلام کرد و ادامه داد: سرانه فضای آموزشی در این استان 4.2 دهم متر مربع است که نسبت به میانگین کشوری یک متر مربع عقب هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نرخ پوشش واقعی تحصیلی در مقطع ابتدایی را 98.92 درصد اعلام کرد و یادآور شد: ما کمترین بازمانده از تحصیل را در سطح کشور داریم و نرخ ترک تحصیل ابتدایی ما به کمتر از 56 صدم درصد رسیده است.
رشیدی خاطرنشان کرد: شعار سال تحصیلی امسال «عدالت و کیفیت برای مدرسه، برای ایران» تعریف شده و ما در 25 روز باقیمانده برای شروع سال تحصیلی سعی داریم تا در کنار توسعه عدالت فضاهای آموزشی، کیفیت آموزشی را برای سال تحصیلی آینده ارتقا دهیم.
وی به برنامههای پیشران در این زمینه نظیر طرح اجتماعات یادگیری معلمان و اصلاح و روش تدریس اشاره کرد و گفت: علاوه بر ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی نیز بسیار مهم است که امسال جز برنامهریزیهای اصلی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح مدرسه تراز سند تحول اشاره کرد و افزود: در همه دورههای آموزشی با همراهی مدیران تحقق این برنامه جز اولویتها و هدفگذاریهای اصلی است.
رشیدی اضافه کرد: با برگزاری دورههای بازآموزی و توانمندسازی معلمان سعی بر این است تا بتوانیم تجارب شایسته و گرانسنگ آنها را به اشتراک گذاشته و نقش معلم را به عنوان یک راهبرد آموزشی و تسهیلگر ارتقا ببخشیم.
انتهای پیام/131/