اعتراض نماینده همدان به وضعیت برخی مدارس
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، عباس صوفی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان با بیان اینکه در حوزه مسائل آموزشی هرچه کار کنیم و سطح کیفیت و کمیت را بالابری در واقع سرمایه گذاری کردیم گفت:سطح مدارس فعلی با مدارس سالهای گذشته از نظر کمی و کیفی کاهش یافته است.
وی افزود: به عنوان مثال در بازدیدی که از هنرستان دیباج داشتم دیدم هنرستانی که روزی فعال بود الان چنین شرایطی را ندارد، آن وقت میخواهیم نسلی را تربیت کنیم که چشم به مسائل کارمندی نداشته باشد و به دنبال بازار برود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با این توضیح که وقتی وارد کارگاه مکانیک، ماشین، ابزار چوب و برق هنرستان دیباج شدم دیدم وضعیت نامطلوبی داشته و برخی تعطیل بودند عنوان کرد: اگرچه زحماتی کشیده شده است اماچرا باید شرایط چنین هنرستانی اینگونه باشد.
وی با این توضیح که ما مشکل منابع نداریم بلکه مشکل ما نبود همت برای جذب این منابع است مطرح کرد: یک فرد باید مدارس را ارزیابی کرده، مسائل و مشکلات مدارس را احصا و اعلام کند، باید ادارهکل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش جدی تر وارد کار شوند، بیشترین منابع تملک و ساخت و حتی بیشترین گروههای خیریه در تهران است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم اما کسی این موضوع را پیگیری نمیکند.
صوفی ادامه داد: نباید به منابع استان متکی بود باید از ظرفیت های منابع در پایتخت استفاده کنیم دوماه است اعلام کردیم، فردی میخواهد در راستای مسئولیت اجتماعی مدرسه بسازد اما این موضوع هنوز پیگیری نشده است.
وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم منابع مورد نیاز شما را تأمین کنیم ولی شما نیز باید مسئله را پیگیری کنید گفت: چگونه انتظار داریم با این شرایط اتفاقات جدید برای نسل فعلی بیفتد؟باید نگاه خود را به فضای آموزشی عوض کرده و منسجمتر شویم.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با این توضیح که در حوزه مدرسه سازی خیران بزرگی داریم که نقطه ای کار میکنند و باید از این ظرفیت هم بهره برد افزود: حتی در شرایطی که میگویند پول نیست یا قیر برای مدارس نیست میگویم اتفاقا هم پول هست هم قیر، منتها فردی باید دغدغه این را داشته باشد و مسئله را پیگیری کند.
وی بیان کرد: ما نمایندگان هیچ مشکلی در رفتن، پیگیری کردن و آوردن منابع از تهران نداریم پس این ظرفیت ها را از دست ندهید تا شاهد این باشیم که مدارس هم از نظر کیفیت و تأمین فضای آموزشی و هم از نظر کمی به حدی مطلوبی برسند.
انتهای پیام/