تحول در نظام مالیاتی قم با هوشمندسازی و برونسپاری خدمات
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمد رضایی در گفتوگوی خبری با اشاره به مهمترین اقدامات ادارهکل امور مالیاتی استان قم و راهاندازی معاونت هوشمندسازی مالیاتی اظهار کرد: با تلاشهای صورتگرفته، اکنون بخش عمدهای از پروندههای مالیاتی از طریق سامانههای هوشمند مورد بررسی قرار میگیرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان قم بیان کرد: با تحلیل دقیق دادهها و اطلاعات موجود، حدود 80 درصد پروندهها به نتیجه قطعی میرسند و نیازی به رسیدگی مجدد ندارند و طراحی این سامانهها در راستای تحقق عدالت مالیاتی انجام شده است.
رضایی ادامه داد: این روش موجب کاهش اطاله دادرسی و افزایش دقت در محاسبه مالیات ادارات شده، همچنین سامانههای مودیان و پایانههای فروش که طی یک سال توسعه یافتهاند، امکان ثبت اطلاعات خرید و فروش را برای مودیان فراهم کردهاند.
وی با تأکید بر نقش هوشمندسازی در کاهش کاغذبازی و وصول عادلانه مالیات، گفت: برونسپاری خدماتی نظیر ثبتنام مودیان، دریافت و ثبت اظهارنامههای مالیاتی، دریافت فهرستهای مالیات بر درآمد حقوق و مالیاتهای تکلیفی، واریز بدهیها و عوارض مالیاتی، اخذ گواهیها و مفاصاحسابها، همچنین آموزش، مشاوره و پاسخگویی مالیاتی از جمله اقدامات مهمی است که از طریق سامانههای مالیاتی انجام میشود.
انتهای پیام /