اجرای مرحله جدید قانون پایانه‌های فروشگاهی از اول دی 1404

سازمان امور مالیاتی کشور درخصوص اجرای مرحله جدید قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان از اول دی ماه ۱۴۰۴ اطلاعیه صادر کرد.
– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان مالیاتی در اطلاعیه ای نوشت: با عنایت به مفاد بند (غ) تبصره 1 قانون بودجه سال 1404 مبنی بر اینکه از ابتدای دی‌ماه سال‌جاری صرفاً اعتبار مالیاتی مستند به صورتحساب‌های الکترونیکی ثبت شده در سامانه مودیان قابل قبول خواهد بود؛ باهدف کسب آمادگی توسط مؤدیان محترم برای ورود به مرحله‌ای‌ جدید از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از تاریخ 1404.10.1 و همچنین تسهیل در حسابرسی سیستمی «اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش‌افزوده» در دوره‌های مالیاتی تابستان و پاییز سال 1404، تکمیل «درایه‌های خارج از سامانه مؤدیان» مربوط به ردیف‌های کاهنده مالیات بر ارزش‌افزوده در جداول چهارگانه اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش‌افزوده، از طریق ارائه جزئیات و تکمیل «فهرست معاملات» توسط مؤدیان محترم امکان‌پذیر خواهد بود.

اجرای تبصره ماده 100 فرصتی برای کاهش دغدغه مالیاتی اصناف است

بدین منظور مؤدیان محترم بایستی اطلاعات مدنظر خود را در زمان مسترد نمودن اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده از طریق بخش «اظهارنامه پیش‌فرض» در کارپوشه اختصاصی خود در سامانه مؤدیان بارگذاری نمایند؛ پس از این اقدام مجموع مقادیر نهایی بابت هر فهرست معاملات به‌ صورت سیستمی در درایه‌های مربوطه در اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده درج و نمایش داده خواهد شد.
لازم به‌ذکر است که «تکمیل فهرست معاملات» از طریق بارگذاری فایل نمونه وجود خواهد داشت؛ همچنین مؤدیان محترم می‌توانند فایل‌های نمونه را از تارنمای سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی Intamedia.ir، از بخش «آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و نرم‌افزارهای مرتبط» مربوط به پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان دریافت نمایند.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا