آغاز اجرای طرح ملی «توانا» در کهگیلویه و بویراحمد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مسیر توسعه پایدار کشور از مدرسه آغاز می‌شود، گفت: توانمندسازی معلمان، نقطه آغاز تحول در نظام تعلیم و تربیت است.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در آیین آغاز طرح ملی «توانا» در یاسوج، سرمایه‌گذاری در آموزش را مطمئن‌ترین راه توسعه کشور دانست و اظهار کرد: رئیس‌جمهور در دولت چهاردهم نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارد و برنامه‌های تحولی این دولت در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طراحی شده است.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی و رفع محرومیت‌های آموزشی در حوزه سخت‌افزاری، تصریح کرد: در بخش نرم‌افزاری نیز تمرکز اصلی بر تغییر رویکردهای آموزشی و تربیتی، ایجاد محیط‌های شاد و پویا و توانمندسازی معلمان است که اجرای طرح توانا نیز در همین راستا دنبال می‌شود.

حکیم‌زاده معلمان را مهم‌ترین عاملان تحول در آموزش و پرورش دانست و گفت: مدرسه تنها محل آموزش علمی نیست، بلکه کانون رشد عاطفی، اجتماعی و تربیتی دانش‌آموزان است و اگر می‌خواهیم آینده‌ای روشن برای کشور رقم بخورد، باید مدرسه را به محور اصلی تحول اجتماعی تبدیل کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس، خاطرنشان کرد: معلمان باید نسل نو را با سیره شهیدان و ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا سازند تا این فرهنگ والا زنده و پویا بماند.

وی درباره اهداف طرح «توانا» اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان ابتدایی، ایجاد شبکه‌های یادگیری، افزایش کیفیت تدریس و تقویت نشاط آموزشی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش تسنیم، حکیم‌زاده در نخستین برنامه سفر کاری خود به کهگیلویه و بویراحمد، با حضور در گلزار شهدای گمنام یاسوج یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و بر تداوم راه آنان در اعتلای نظام تعلیم و تربیت تأکید کرد.

او که شامگاه دوشنبه با استقبال مسئولان آموزش و پرورش استان وارد یاسوج شد، در ادامه برنامه‌های سفر خود قرار است در جمع رؤسای آموزش و پرورش 13 شهرستان و منطقه و شورای معاونان استان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی آموزش ابتدایی بپردازد.

بررسی راهکارهای ارتقای کیفیت آموزش در دوره ابتدایی، توجه به عدالت آموزشی به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار و عشایری و حمایت از نوآوری‌های آموزشی از جمله محورهای اصلی این سفر اعلام شده است. 

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا