عملیات گسترده سازمان حمایت برای نظارت و خدماترسانی به زائران در اربعین 1404
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد ابراهیم امینیان، مدیرکل حوزه مدیرعامل و هماهنگی امور استانها در سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، با تشریح عملکرد این سازمان در ایام اربعین 1404 اعلام کرد: «مدیریت یکپارچه و هماهنگی میان 14 دستگاه اجرایی با محوریت کمیته نظارت و تنظیم بازار، امکان ارائه خدمات جامع به میلیونها زائر حسینی(ع) را فراهم آورد.»
وی با اشاره به گستردگی عملیات نظارتی گفت: «در مسیرهای مواصلاتی اصلی زائران، از کنگاور تا مرز خسروی، 5805 مورد بازرسی انجام و 755 پرونده تخلف به ارزش بیش از 17,200 میلیارد ریال تشکیل شد. در استان ایلام نیز با وجود حجم عظیم زائران از مرز مهران، 1333 بازرسی منجر به تشکیل 207 پرونده تخلف و عودت 5 میلیارد تومان به شهروندان شد.»
امینیان به اقدامات حمایتی اشاره کرد و افزود: «با همکاری بخش خصوصی، 12,000 لیتر روغن موتور و 140 حلقه لاستیک به ناوگان حملونقل زائران اختصاص یافت. همچنین در مرز مهران با ساماندهی دستفروشان و صدور کارت شناسایی، گام مهمی در جهت نظمبخشی به بازار و حمایت از معیشت محلی برداشته شد.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ویژه در مشهد مقدس همزمان با ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد: «در مشهد مقدس با به کارگیری 500 بازرس در شهر و 1000 بازرس در سطح استان، به 777 شکایت رسیدگی و بیش از 14 میلیارد ریال به زائران عودت داده شد. برای تأمین نان زائران بارگاه رضوی، به 137 نانوایی اطراف حرم بین 70 تا 100 کیسه آرد اختصاص داده و با پشتیبانی 70 نانوایی دیگر و استقرار 4 نانوایی سیار در منطقه ثامن، امنیت غذایی زائران را تأمین کردیم.»
امینیان افزود: «برگزاری دو مانور سراسری نظارتی، استقرار پایگاههای ثابت نظارتی در مبادی ورود زائران و تشکیل گشتهای مشترک با دستگاههای مختلف، از جمله اقدامات بیسابقهای بود که در راستای تکریم زائران حسینی(ع) و رضوی(ع) انجام شد.
امینیان در پایان تأکید کرد: «تمامی این اقدامات با هدف تکریم زائران و تضمین امنیت اقتصادی آنان انجام شد و این همان فلسفهای است که امام صادق(ع) بر آن تأکید فرمودند: “احترام گذاشتن و برآوردن نیازهای زائران حسین(ع) از پرثمرترین اعمال است.»
انتهای پیام/