انتقاد معاون وزیر راه از عوارض 10 هزار تومانی برخی آزادراهها/پرداخت الکترونیکی عوارض حذف میشود؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هوشنگ بازوند با بیان اینکه ساخت قطعه 3 به طول حدود 52 کیلومتر آزادراه تهران-شمال چند مشکل جدی دارد که باید آنها را حل و فصل کنیم، گفت: یکی از مشکلات منابع مالی حدود 120 هزار میلیارد تومانی است که برای ساخت این قطعه نیاز است.
وی افزود:دو واریانت برای این قطعه به سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شده و تاکنون 14 جلسه در این خصوص برگزار شده است. قرار است حداکثر ظرف یک ماه آینده نظر نهایی سازمان محیط زیست درباره این واریانتها به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور اعلام شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، گفت:با تأیید هر یک از این گزینهها، عملیات اجرایی 8 کیلومتر از مسیر آغاز خواهد شد که از سیاهبیشه تا ولیآباد امتداد دارد.
بازوند بیان کرد: با توجه به اینکه از مرزنآباد تا دزدبن در حال چهارخطه شدن است، در صورت اجرایی شدن این 8 کیلومتری طی 3 سال، تمام نگرانیهای مربوط به ترافیک برطرف خواهد شد.
وی همچنین با بیان اینکه عوارض عبور در برخی آزادراه 10 تا 15 هزار تومان است، گفت:این دیگر رقمی نیست. به سرمایهگذاری میگوییم با دریافت عوارض باید آزادراه را تعمیر و نگهداری کند. سرمایهگذار میگوید عوارض دریافتی پاسخگوی این کار نیست.
وی بیان کرد:بهدنبال آن هستیم تا بتوانیم از مجلس مصوبهای را در سال آینده بگیریم تا حداقل قیر -رایگان- را به سرمایهگذاران کمک کنیم. همچنین میخواهیم به سرمایهگذاران زمین واگذار کنیم.
وی با اشاره به اینکه از سوی دیگر پرداخت عوارض بهصورت الکترونیکی که اگرچه کار بسیار خوبی است، اما خیلیها آنرا پرداخت نمی کنند. ماهانه تنها حدود 35 درصد عوارض دریافت میشود، سرمایهگذاران هم با گلایه از این رویه، بهدنبال آن هستند که مجدداً عوارض عبور از آزادراه را بهصورت دستی دریافت کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کسانیکه از آزادراهها عبور میکنند، میتوانند تا زمانیکه خودرو را نفروشند، عوارض را پرداخت نکنند. در زمان حاضر حدود 3500 میلیارد تومان از عوارض آزادراه پرداخت نشده است.
انتهای پیام/