اصلیترین دغدغه هنرمندان بازاریابی و فروش است
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلیل جباری پیش از ظهر امروز در جلسهای صمیمی با صنعتگران، هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع دستی در اردبیل، اظهار کرد: نشست صمیمی با فعالان صنایع دستی فرصتی برای بررسی دغدغهها و مشکلات این حوزه و گفتوگوی نزدیک با هنرمندان صنایع دستی است که به صورت مستمر برگزار خواهد شد.
وی افزود: طبق ارزیابیهای انجام شده، بازاریابی و فروش یکی از دغدغههای اصلی هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل است و تمرکز بر این موضوع از برنامههای محوری ما است که البته همکاری و پیشگامی فعالان صنایع دستی در این حوزه ضرورت دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس مصوبه اخیر هیئت وزیران، آییننامه ایجاد تشکلهای صنایع دستی ابلاغ شده و به منظور پیشبرد اهداف به ویژه در حوزه بازاریابی و پیگیری مطالبات صنعتگران، پیشنهاد میکنم که هنرمندان استان با مطالعه آییننامه مربوطه برای ایجاد تشکل اقدام کنند.
جباری با اشاره به تأمین اعتبار برای برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی اردبیل گفت: برای برگزاری نمایشگاهها و حضور در نمایشگاههای ملی و بینالمللی برنامه جامعی تهیه میشود تا هنرمندان صنایع دستی استان بتوانند از این ظرفیتها برای ارائه آثار خود به خوبی استفاده کنند.
وی با تاکید بر لزوم فعال بودن ورکشاپها در بازارچه صنایع دستی مجموعه جهانی شیخ صفیالدین اردبیلی خاطرنشان کرد: این بازارچه یک امتیاز ویژه برای صنایع دستی استان است و باید ساماندهی شده و مشکلات اجتماعی موجود در محیط بازارچه و در جنب یک مجموعه جهانی مرتفع شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: متأسفانه آموزش برخی رشتههای صنایع دستی در استان تعطیل شده که در راستای احیای آموزش صنایع دستی، مراکز آموزش 11گانه سطح استان فعال میشوند و از ترم پاییز برای دورههای آموزشی در رشتههای مختلف هنرجو پذیرفته خواهد شد.
انتهای پیام/132/