عدم همراهی دستگاه‌های خدمات رسان با پروژه‌های عمرانی وزارت راه

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان تهران از افتتاح ۲۰ کیلومتر از پروژه دوخطه سازی جاده قدیم تهران-قم تا ۲ ماه آینده خبر داد و از عدم همراهی دستگاههای خدمات رسان با پروژه‌های عمرانی انتقاد کرد.
– اخبار اقتصادی –

امیرحسین آزاد دوار، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران از چند پروژه عمرانی و فرهنگی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: امروز بازدید از سه پروژه در دستور کار قرار دارد. نخستین پروژه، ساختمان پزشکی قانونی شهر قدس با زیربنای حدود 400 متر مربع و محوطه نزدیک به 500 متر مربع است که با پیگیری‌های انجام شده آماده افتتاح بوده و تنها موضوع انشعابات آب، برق و گاز باقی مانده که به محض تکمیل، این پروژه به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی افزود: پروژه دوم، مرکز فرهنگی و هنری شهرستان ری است که به‌عنوان سومین پروژه فرهنگی هنری پس از مراکز ملارد و نسیم‌شهر طی دو تا سه سال اخیر اجرا شده و این مرکز نیز ظرف یک ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد. 

وی ادامه داد: همچنین پروژه فرهنگی و هنری پیشوا در دست اجراست که به دلیل محدودیت منابع مالی فعلاً متوقف مانده، اما با پیگیری‌ها ادامه خواهد یافت. 

وی یادآور شد: در مجموع اداره کل راه و شهرسازی استان تهران طی سه تا چهار سال گذشته برای ارتقا شاخص‌های فرهنگی در شهرستان‌های استان، اقدامات ارزشمندی را با همکاری پیمانکاران، استانداری و سازمان مدیریت به انجام رسانده است.

معاون مهندسی  و ساخت راه و شهرسازی استان تهران درباره پروژه‌های راهسازی گفت: در حال حاضر پنج پروژه فعال داریم. پروژه دوخطه سازی جاده قدیم تهران–قم یکی از این طرح هاست که یکی از قطعات آن با طول 20 کیلومتر ظرف دو ماه آینده زیر بار خواهد رفت. 

به گفته آزاد دوار، این پروژه که بیش از 10 سال به‌صورت مرحله‌ای اجرا شده، طی سه تا چهار سال اخیر به مراحل نهایی رسیده و ارزش آن بین 1500 تا 2000 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه 9 کیلومتری پاکدشت نیز در دست اجراست و با تکمیل اقدامات سایر دستگاه‌ها از جمله راهداری و سازمان آب، امکان افتتاح آن فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: پل فیروزآباد به‌عنوان مهم‌ترین گلوگاه ترافیکی استان تهران ظرف دو ماه آینده افتتاح و مشکل ترافیکی این محور برطرف خواهد شد. پروژه کمربندی قلعه‌نو نیز در صورت تأمین اعتبار و کمک سازمان مدیریت در بخش تملک و اجرا، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه کمربندی اسلامشهر–بهارستان–رباط‌کریم نیز در دست اجراست که تاکنون 9 کیلومتر از مجموع 30 کیلومتر آن پیش رفته و با وجود محدودیت‌های مالی، قطعه اول به طول دو کیلومتر طی دو تا سه ماه آینده زیر بار خواهد رفت. به‌طور کلی، مشکل اصلی پروژه‌های راه‌سازی استان، کمبود اعتبارات است، اما با وجود این محدودیت‌ها، پیشرفت‌های قابل توجهی به دست آمده است.

وی از عدم همراهی دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز با پروژه های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران گلایه کرد و گفت: به عنوان مثال برای پروژه مجتمع فرهنگی هنری شهر ری با اینکه پروژه به اتمام رسیده، اما چند ماه است که درگیر تامین انشعابات آب، برق و گاز هستیم و پیگیری ها در این زمینه تاکنون بی نتیجه مانده است.

انتقاد معاون وزیر راه از عوارض 10 هزار تومانی برخی آزادراه‌ها/پرداخت الکترونیکی عوارض حذف می‌شود؟

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا