استعمارگران در تلاشند‌ وحدت شیعه و سنی را به تفرقه تبدیل کنند+فیلم

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب گفت: دشمنان اسلام و استعمارگران، تلاش بسیاری می‌کنند تا این وحدت را به تفرقه تبدیل کنند، همانطور که در نقاط دیگر نیز این ترفندها را به کرات اجرا کرده‌اند.
– اخبار استانها –

حجت‌الاسلام عبدالکریم بی‌آزار شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، با تشریح مهم‌ترین راه‌های دستیابی به وحدت اسلامی، قرآن کریم را محور اصلی تقریب مذاهب دانست و اظهار داشت: مهم‌ترین کار برای رسیدن به وحدت، برداشتن گام‌هایی به سوی قرآن و انس بیشتر با این کتاب آسمانی است.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: عامل بزرگ دیگری که موجب تفرقه می‌شود، “منیت‌ها” و تعلقات ملی‌گرایانه است. اگر انسان‌ها بتوانند این خودخواهی‌ها را کنار بگذارند، به سیره پیامبران الهی نزدیک‌تر می‌شوند. همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند، اگر تمام پیامبران در یک مکان جمع شوند، اختلافی با هم نخواهند داشت، چرا که همه دارای روحیه الهی هستند و “منیت” ندارند. اگر ما نیز بتوانیم روحیه الهی را در خود تقویت کرده و “منیت” را کنار بگذاریم، به طور قطع به وحدت دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به دوران تبعید مقام معظم رهبری در این استان، به ثمرات مهر و محبت مردم منطقه نسبت به ایشان اشاره کرد و گفت: در دوران تبعید مقام معظم رهبری در این استان، ایشان اقدامات ارزنده‌ای را رقم زدند که زمینه ساز تأسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران و شعب آن در این استان شد. این اقدامات، نشان از ثمرات مهر و محبت و تقریبی است که مردم این استان نسبت به مقام معظم رهبری داشتند. در واقع، امام خمینی(ره) نیز مقام معظم رهبری را مأمور رسیدگی به مشکلات این استان کردند.

‌بی‌آزار شیرازی مردم این استان را الگوهای بسیار خوبی برای وحدت و تقریب معرفی کرد و بیان داشت: دشمنان اسلام و استعمارگران، تلاش بسیاری می‌کنند تا این وحدت را به تفرقه تبدیل کنند، همانطور که در نقاط دیگر نیز این ترفندها را به کرات اجرا کرده‌اند. ما نباید فریب این تبلیغات و تفرقه‌افکنی‌ها را بخوریم، حتی اگر با کمبودها و مشکلاتی روبه‌رو باشیم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب با استناد به آموزه‌های قرآنی، تاکید کرد: نباید انتظار داشته باشیم که همه افراد یک مذهب، شهر یا گروه، همگی خوب باشند. در تمام اقوام، ملل، شهرها، گروه‌ها و مذاهب، هم انسان‌های خوب و هم انسان‌های بد وجود دارند. قرآن ابتدا وضعیت را ترسیم می‌کند و ما باید همیشه خوب‌های خود را با خوب‌های دیگران مقایسه کنیم، نه خوب‌های خودمان را با بد دیگران. اینکه بگوییم ما برتریم چون همه خوب هستیم و دیگران همه بد، یکی از مشکلاتی است که قرآن با آن مبارزه کرده و آن، جزئی‌نگری و کلی‌گویی نادرست است.

.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا