حذف مدارس سنگی یکی از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران چهارمحال و بختیاری خواهد بود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان پیشرفت در حذف مدارس سنگی یکی از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش خواهد بود.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، جعفر مردانی در جلسه بررسی طرح نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان بر ضرورت رفع مشکلات فضاهای آموزشی تأکید کرد و اظهار داشت: نظام آموزش و پرورش با وجود پیشرفت‌های کمی و کیفی، همچنان در حوزه فضا و کیفیت آموزشی با چالش‌هایی روبه‌رو است. یکی از مهم‌ترین این مشکلات، کمبود فضاهای استاندارد آموزشی است؛ موضوعی که رئیس‌جمهور نیز بارها بر آن تأکید کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در استان چهارمحال و بختیاری 83 مدرسه سنگی شناسایی شده که باید هرچه سریع‌تر ساماندهی شوند. این امر تنها با اتکا به اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و بدون مشارکت مردم و خیرین سال‌ها به طول خواهد انجامید؛ بنابراین نیازمند همت جمعی و مردمی هستیم.

وی خطاب به فرمانداران، بخشداران و مدیران آموزش و پرورش استان تصریح کرد: انتظار می‌رود ظرف یک هفته آینده زمین مدارس آماده‌سازی و مسطح شود و نقشه‌های تیپ آماده‌سازی که از سوی اداره‌کل نوسازی مدارس ارائه می‌شود، در اختیار مناطق قرار گیرد. سپس با همراهی خیرین و مردم، عملیات اجرایی باید آغاز شود. مردم زمانی همراهی می‌کنند که ببینند کار عملاً شروع شده است، بنابراین نباید منتظر ماند و باید پیشقدم شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین با تأکید بر اولویت‌دهی به مدارس در صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها یادآور شد: شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله برق، گاز و مخابرات نیز موظف به همکاری در تأمین زیرساخت‌ها هستند. فرمانداران نیز باید برای تأمین زمین‌های بلا معارض و رفع مشکلات اجتماعی مدارس مورد نظر اهتمام ویژه داشته باشند.

مردانی در پایان با اشاره به اهمیت این طرح خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت در حذف مدارس سنگی یکی از ملاک‌های ارزیابی فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش خواهد بود. گزارش عملکرد باید به صورت هفتگی ارائه شود. اگر لازم باشد، خودمان نیز لباس کارگری می‌پوشیم و در میدان حاضر می‌شویم. مردم باید ببینند کار آغاز شده تا باور کنند و پای کار بیایند.

انتهای پیام/7540

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا