محوری ترین وظیفه مدیران مدارس، برنامه ریزی عملیاتی است
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا کریمی افین در اجلاس مدارس استثنایی، مراکز جامع سنجش و کلاسهای خاص خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت آموزشگاهی حساسترین بخش آموزش و پرورش است، بنابراین مدیریت را فرآیند بهکارگیری چهار منبع انسانی، مالی، مادی و اطلاعاتی میشماریم ، اگر این منابع به صورت موثر و کار آمد بکار گرفته شوند نتایج خوبی حاصل خواهد شد.
وی افزود: کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش، ایجاد روابط انسانی مطلوب و حسنه، ایجاد زمینه بروز خلاقیت، شناخت نیازها و حل مشکلات دانش آموزان نقش الگویی برای دانش آموزان از اهداف مدیریت آموزشی است.
کریمی بر ترویج فرهنگ نیکوکاری و خیرین، صرفهجویی در مدیریت منابع و هزینهها با رعایت اولویتها تاکید و بیان کرد: تا زمانی که دانشآموز نیاز به محتوای آموزشی، وسایل کمک آموزشی دارد آموزش را در اولویت کار خود قرار دهید و در جهت ارتقای کیفیت آموزش از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به خصوص جوانان استفاده بهینه کنید.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استفاده و بهرهبرداری از فناوریهای نوین به خصوص هوش مصنوعی، نظارت حداکثری بر مجموعه کارکنان با حفظ شان همکاران، پاسخگویی به موقع مکاتبات اداری و دقت در کنترل و ثبت اطلاعات در سامانهها و اجرای شیوهنامهها، استفاده از ظرفیت فنی و حرفهای در جهت مهارتآموزی دانشآموزان، احقاق حقوق همکاران، عدم بهکارگیری نیروهای آزاد و اهتمام ویژه در برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و اردوهای دانشآموزی را از دیگر وظایف مدیران است.
کریمی با اشاره به اینکه طبق صحبت ریاست جمهور که آموزش و پرورش را اولویت اول کشور قرار داده است، خاطرنشان کرد: لذا تقاضا دارم از این موقعیت نهایت استفاده را کنید و از طریق تعامل با فرمانداران، استانداران و بخشداران در جهت توسعه فضاهای آموزشی و ارتقای عدالت آموزشی اقدام کنید.
انتهای پیام/282/