مدیران پیگیر مشکلات مردم تا حصول نتیجه نهایی باشند
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در راستای تحقق شعار دولت وفاق و اهمیت خدمترسانی بیواسطه به مردم، استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم پیگیری مستمر درخواستهای شهروندان توسط مدیران دستگاههای اجرایی تا حصول نتیجه نهایی تأکید کرد و در سلسله نشستهای هفتگی ملاقات عمومی با مردم، ضمن بررسی مستقیم مشکلات 15 نفر از متقاضیان، بر اولویت قرار دادن حل دغدغههای معیشتی و اشتغالی تأکید ورزید.
یداله رحمانی با اشاره به اینکه محوریت اصلی ملاقاتهای عمومی، موضوع اشتغال است، از معرفی چند نفر از متقاضیان بیکار به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد و افزود: از این اداره کل خواسته شده است تا با هماهنگی واحدهای تولیدی و عمرانی، این افراد را با توجه به تخصصشان در اولویت جذب قرار دهند و همچنین از خود متقاضیان نیز انتظار میرود تا حصول نتیجه نهایی، پیگیر درخواستهای خود باشند.
وی در تشریح راهبرد بلندمدت دولت برای مقابله با بیکاری، از تعریف پروژههای بزرگ سرمایهگذاری متناسب با ظرفیتهای استان خبر داد و افزود: موفقیت این پروژهها نیازمند عزم جدی مدیران و همراهی مردم است تا بتوانیم فضایی کارآمد برای جوانان جویای کار ایجاد کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به درخواست تعدادی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: طرحهای موفقی در حوزه پرورش آبزیان و قارچ که به پیشرفت حداقلی رسیدهاند، به حوزه اقتصادی استانداری معرفی شدهاند تا از اولین تسهیلات اختصاص یافته به بخش کشاورزی بهرهمند شوند.
رحمانی همچنین از معرفی تعدادی از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به مدیران مربوطه در این جلسه خبر داد تا با استفاده از حداکثر امکانات و منابع این نهادها، مشکلات معیشتی آنان مرتفع گردد.
مشکلات حوزه مسکن، به ویژه اجارهنشینی و عدم توانایی در پرداخت اجارهبها، از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود و استاندار در این خصوص اظهار داشت: متقاضیانی که با این مشکلات مواجه بودند، به اداره کل راه و شهرسازی معرفی شدند تا پرونده آنان برای بهرهمندی از تسهیلات مسکن تهیه و زمینه حل مشکل فراهم شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمعبندی دستورات صادر شده، بر انتظار حل و فصل مشکلات مراجعان در کوتاهترین زمان ممکن با پیگیری مستمر خود متقاضیان و مدیران دستگاههای مربوطه تأکید کرد و افزود: بارها تأکید کردهام که مدیران، حل مشکلات مردم به ویژه در زمینه اشتغال و معیشت را در اولویت قرار دهند.
وی با اشاره به بررسی حدود 800 پرونده از مهرماه سال گذشته تاکنون از طریق سامانه سامد و ملاقاتهای حضوری، بر وظیفه ذاتی دولت در خدمترسانی به مردم تأکید کرد و بیان کرد: حضور در بین مردم و شنیدن صدای آنان، وظیفه اصلی ماست و تا حد توان، رفع مشکلات هموطنان در دستور کار است.
رحمانی همچنین به تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر حضور بیشتر در میان مردم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هیچ منتّی نیست، ما کوچکترین مسیر ممکن برای حل مشکلات را تا انتها پیگیری خواهیم کرد.
انتهای پیام/