پوشش 10 روزه ظرفیتهای استان اصفهان در صداوسیما
یوسف افشارنیا در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از اصفهان، با اعلام این خبر که استان اصفهان به عنوان سومین مقصد رویداد ملی ایران جان انتخاب شده، جزئیات کامل این رویداد رسانهای را تشریح کرد.
آغاز رویداد و مدت زمان آن
به گفته مدیرکل صدا و سیمای اصفهان، این رویداد به طور رسمی از 22 تا 28 شهریور ماه برنامهریزی شده بود، اما با تأکید بر ظرفیتهای بینظیر استان و بر اساس توافق استاندار اصفهان و رئیس سازمان صدا و سیما، عملاً از روز نوزدهم شهریور با پخش گفتوگوی ویژه خبری با حضور استاندار در میدان امام خمینی (ره) اصفهان آغاز شده و تا 28 شهریور ادامه خواهد داشت؛ بنابراین مدت زمان این رویداد به 10 روز افزایش یافت.
اهداف و پیشینه رویداد ملی ایران
افشارنیا در توضیح این رویداد گفت: رویداد ملی ایران در راستای اهداف صنعت تحول رسانه ملی با شعارهای محوری هویتمحوری و عدالتگستری و با هدف نمایش همه ایران در قاب تلویزیون و شنیده شدن صدای مردم طراحی شده است. این رویداد بر اساس توافق میان وزیر کشور، استانداران سراسر کشور و رئیس سازمان صدا و سیما برگزار میشود و هر ماه یک استان میزبان آن خواهد بود.
وی افزود: پس از استانهای خوزستان و ایلام، اصفهان سومین میزبان این رویداد است. البته بر اساس اعلام آمادگی اولیه استاندار اصفهان، قرار بود این استان میزبان دوم باشد، اما به دلیل تقارن با جنگ تحمیلی 12 روزه به تعویق افتاد.
پوشش رسانهای بیسابقه
مدیرکل صدا و سیمای اصفهان با اشاره به پوشش گسترده این رویداد، تصریح کرد: این طرح توسط 33 شبکه رادیویی استانی، شبکههای تلویزیونی استانی، 7 شبکه تلویزیونی ملی، 9 شبکه رادیویی ملی و همچنین 17 شبکه رادیویی و 7 شبکه تلویزیونی برونمرزی و 10 شبکه اینترنتی پوشش داده میشود تا مخاطبان داخلی و بینالمللی را تحت پوشش قرار دهد.
افشارنیا حجم تولیدات رسانهای برای این رویداد را قابل توجه خواند و گفت: بالغ بر 360 تولید کوتاه، 50 مستند، دهها تلهتئاتر و برنامه ترکیبی، 10 سریال و 20 فیلم سینمایی برای پخش در شبکههای مختلف در طول این هفته تدارک دیده شده است.
محورهای محتوایی و نظرسنجی کشوری
وی به محورهای اصلی پوشش این رویداد در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: بر اساس اولویتهای تعیینشده توسط استاندار محترم، تمرکز اصلی بر روی گردشگری (با محوریت تخت فولاد و گلستان شهدا)، انرژی خورشیدی، شرکتهای دانشبنیان و قلههای علم و فناوری خواهد بود. همچنین پوشش این رویداد تنها محدود به شهر اصفهان نبوده و تمامی شهرستانها و روستاهای هدف گردشگری استان را در برمیگیرد.
افشارنیا از انجام یک نظرسنجی ملی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس یک نمونه آماری 4000 نفره، سه روز قبل از آغاز رویداد نظرسنجی تلفنی از کل کشور انجام شده و سه روز پس از پایان رویداد نیز همین نظرسنجی تکرار خواهد شد تا میزان تاثیرگذاری رویداد و افزایش شناخت مردم ایران از ظرفیتهای استان اصفهان سنجیده شود.
پایان خبر/174/