13 هزار تماس با سامانه فوریت‌های 137 شهرداری اسلامشهر

مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری اسلامشهر، گفت: شهروندان اسلامشهری در چهارماه با بیش از ۱۳ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری درخواست خدمات داشته‌اند.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، سامانه 137 شهرداری‌ها به عنوان نماد مشارکت مردمی و گوش شنوای شهروندان، نقش محوری در تحقق حقوق شهروندی و بهبود مستمر کیفیت خدمات شهری ایفا می‌کند.

این سامانه با هدف تسهیل دسترسی آسان، سریع و مستقیم مردم به نهادهای اجرایی، بستری فراهم کرده تا شهروندان بتوانند علاوه بر گزارش مشکلات و پیشنهادات خود، در نقش ناظرانی فعال، مسیر توسعه شهری را هموار کنند.

در همین راستا، محمد صادق‌نیا، مدیر سامانه 137 شهرداری اسلامشهر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نقش محوری این سامانه در ارتباط میان شهروندان و شهرداری، گفت: در استان تهران سامانه 1888 برای نظارت همگانی بر تخلفات کارکنان شهرداری‌ها فعال است، اما این سامانه در شهرداری اسلامشهر وجود ندارد و شهروندان اغلب از طریق سامانه 137 شکایات خود را در این حوزه نیز مطرح می‌کنند.

وی بیان کرد: شهروندان اسلامشهری برای اعلام شکایت، پیشنهاد، تقدیر و یا حتی گزارش مسائل غیرمربوط به شهرداری مانند قطعی آب، شکستگی لوله، قطعی برق، حوادث شبکه برق، نارضایتی از کیفیت نان و گران‌فروشی، با سامانه 137 تماس می‌گیرند و همکاران ما این موارد را ثبت و به دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئول ارجاع می‌دهند.

مدیر سامانه 137 شهرداری اسلامشهر شعار این سامانه را «مشارکت مردمی، مسیری برای توسعه شهری» عنوان کرد و افزود: برخلاف بسیاری از شرکت‌های خدمات‌رسان که تماس‌ها تنها به اپراتور متصل شده و ضبط می‌شود، سامانه 137 شهرداری اسلامشهر به‌صورت سه شیفت و شبانه‌روزی به صورت زنده و مستقیم پاسخگوی شهروندان است.

آمار تماس‌های مردمی و پرتکرارترین موضوعات

صادق‌نیا به آمار تماس‌های مردمی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در خردادماه 3392 مورد، تیرماه 3792 مورد، مردادماه 3686 مورد و در شهریورماه 2134 تماس با این سامانه برقرار شده است.

به گفته وی، پرتکرارترین موضوعات گزارش‌شده توسط شهروندان به ترتیب مربوط به نظافت، مزاحمت حیوانات، بوستانها و فضای سبز، ساخت‌وساز، آسفالت، سد معبر و زباله و ضایعات بوده است.

مدیر سامانه 137 شهرداری اسلامشهر در خصوص توزیع جغرافیایی تماس‌ها نیز افزود: 44 درصد از تماس‌ها از منطقه دو، 33 درصد از منطقه یک، 15 درصد از منطقه سه، 5 درصد از منطقه شش، 2 درصد از منطقه چهار و تنها یک درصد از منطقه 5 شهرداری اسلامشهر بوده است.

اسلامشهر، پیشتاز در جمع‌آوری نذورات عتبات عالیات استان تهران

ارجاع فوری پیام‌ها در کمتر از 10 دقیقه

صادق نیا با تأکید بر سرعت عمل در رسیدگی به گزارش‌ها، خاطرنشان کرد: هر پیامی که به سامانه 137 واصل می‌شود، در کمتر از 10 دقیقه به واحد مربوطه ارجاع داده می‌شود.

برای موارد فوری مانند سرقت دریچه‌ها یا پاره‌شدن کابل‌های برق که می‌تواند خطرآفرین باشد، حتی زمان برای ثبت پیام نیز تلف نمی‌شود و بلافاصله با مسئول مربوطه تماس تلفنی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: پیام‌های مربوط به تخلفات کارکنان که باید از طریق سامانه 1888 به بازرسی استان ارجاع داده شوند، نیز به دلیل عدم وجود این سامانه در اسلامشهر، از طریق 137 دریافت و با مشخص کردن موضوعیت، به نهادهای نظارتی مربوطه ارسال می‌شوند تا در دست رسیدگی قرار گیرند.

فرهنگ شهروندی؛ کلید حل معضل نظافت

مدیر سامانه 137 شهرداری اسلامشهر با اشاره به اینکه نظافت بیشترین موضوع گزارش‌شده بوده است، گفت: این آمار از یک طرف نشان‌دهنده حساسیت مردم است و از طرف دیگر نشان می‌دهد که خود مردم نیز باید در حفظ نظافت شهر و تقویت فرهنگ شهروندی کوشا باشند؛ ما در کنار شهروندان هستیم، اما رعایت نظافت شهر یک مسئولیت مشترک است.

وی در پایان تصریح کرد: اعتماد شهروندان به این سامانه به‌دلیل پاسخگویی مستقیم و شبانه‌روزی است، جایی که آن‌ها احساس می‌کنند شنیده می‌شوند و مشکلاتشان بدون واسطه و در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری می‌شود.

پایان پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا