نایب‌رئیس مجلس: کشور به 300 هزار معلم جدید نیاز دارد

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از نیاز کشور به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار معلم جدید برای رسیدن به آموزش در تراز مطلوب خبر داد و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی برای جبران این کمبود تأکید کرد.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، در شورای آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش محور اصلی توسعه کشور است، گفت: براساس برآوردهای انجام‌شده، برای رسیدن به آموزش در تراز مطلوب، کشور به 200 تا 300 هزار معلم جدید نیاز دارد.

وی با بیان اینکه این کمبود مسئله‌ای ملی است و تنها مربوط به یک استان خاص نیست، افزود: در همدان نیز با وجود شرایط بهتر نسبت به برخی استان‌ها، همچنان با نیاز جدی به معلم حدود 1200 نفر مواجهیم و تأمین نیرو به‌صورت قطره‌چکانی نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات اساسی باشد.

نایب‌رئیس مجلس  با اشاره به راهکارهای جبران این کمبود، تصریح کرد: در قانون بودجه ظرفیت‌هایی برای استفاده از نیروهای مختلف از جمله دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان، نیروهای نهضتی، حق‌التدریس‌ها و بازنشستگان فرهنگی پیش‌بینی شده است.

حاجی‌بابایی در ادامه با تأکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان کرد:واحد ساختاری آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، «حیات طیبه» نام دارد که مجموعه‌ای از دوره‌های مختلف تحصیلی را در یک مجتمع مجهز گرد هم می‌آورد؛ شامل پیش‌دبستانی، سه سال اول ابتدایی، سه سال دوم ابتدایی، سه سال اول متوسطه و سه سال دوم متوسطه. هر مجتمع باید دارای سالن ورزشی، بخش بهداشت، مشاوره، معاونت‌های تخصصی و امکانات کامل باشد. در همدان، برنامه‌ریزی شده است حداقل 20 مجتمع «حیات طیبه» به‌ویژه در شهرک‌های جدید ایجاد شود‌.

در ادامه این جلسه، حمید ملانوری شمسی، استاندار همدان، بر اهمیت مدرسه و حوزه دانش‌آموزی تأکید کرد و گفت: آغاز سال تحصیلی باید به‌عنوان پروژه‌ای برای ایجاد نشاط اجتماعی دنبال شود همچنین در حوزه ورزش بانوان باید عدالت فضایی رعایت شود و مدارس می‌توانند به مراکز ورزشی جامعه تبدیل شوند. مدیریت محله‌محور نیز می‌تواند امنیت و آرامش جامعه را تضمین کند، همچنین تجهیزات ورزشی باید استاندارد و ایمن باشند.

وی با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، افزود: مهارت‌آموزی محدود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیست و باید در همه مقاطع و رشته‌ها، دانش‌آموزان به سمت توانمندی‌های عملی هدایت شوند.

استاندار همدان همچنین بر لزوم مدیریت بحران و آموزش مهارت‌های عملی به دانش‌آموزان و معلمان تأکید کرد و گفت: در شرایط بحران، عدم مهارت لازم می‌تواند خسارت‌های جدی ایجاد کند، با برنامه‌ریزی صحیح، مهارت‌آموزی و خلاقیت می‌توان آینده‌ای روشن برای جوانان و جامعه استان همدان رقم زد.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا