دردسر دوباره برای بوئینگ: خانواده قربانیان سقوط هواپیمای هند شکایت کردند

خانواده مسافرانی که در سقوط هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی هند (ایر ایندیا) در ماه ژوئن جان باختند، شکایتی را در ایالات متحده علیه شرکت هواپیماسازی بوئینگ و همچنین شرکت سازنده قطعات هواپیمای هانی‌ول ثبت کردند.
– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، خانواده مسافرانی که در سقوط هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی هند (ایر ایندیا) در ماه ژوئن جان باختند، شکایتی را در ایالات متحده علیه شرکت هواپیماسازی بوئینگ و همچنین شرکت سازنده قطعات هواپیما هانی‌ول ثبت کردند.

دادخواست مذکور که این دو شرکت را به سهل‌انگاری متهم می‌کند، مدعی است نقص در سوئیچ‌های سوخت عامل سقوطی بوده که حدود 260 کشته برجای گذاشت.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که این مکانیزم در هواپیماهای بوئینگ ایمن است.

بازهم حادثه برای هواپیماهای بوئینگ؛ دو مصدوم درپی فرود اضطراری در ژاپن
خشم خانواده‌های قربانیان سقوط بوئینگ 737 از دادگستری آمریکا
ادامه اعتصاب کارکنان بوئینگ؛ کارگران قرارداد جدید را رد کردند

این حادثه اندکی پس از برخاستن هواپیما از فرودگاه بین‌المللی احمدآباد در هند رخ داد. در مجموع 242 نفر از سرنشینان کشته شدند، 19 نفر دیگر روی زمین جان باختند و تنها یک مسافر از حادثه جان سالم به در برد.

گزارش اولیه‌ای که در ماه ژوئیه توسط دفتر تحقیقات حوادث هوایی هند منتشر شد، نشان داد که سوخت موتورهای این هواپیما اندکی پس از برخاستن قطع شده است.

این گزارش گمانه‌زنی درباره احتمال برخورد پرندگان را رد کرد و تأکید نمود که هیچ فعالیت پرنده‌ای در نزدیکی هواپیما ثبت نشده است.

این گزارش همچنین دریافت که ایرایندیا پیش از پرواز، بازرسی‌های توصیه‌شده روی سوئیچ‌های سوخت را انجام نداده بود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا در سال 2018 اطلاعیه‌ای منتشر کرده بود که نشان می‌داد برخی سوئیچ‌های کنترل سوخت بوئینگ با ویژگی «قفل غیرفعال» نصب شده‌اند. این ویژگی برای نگه‌داشتن قطعه در جای خود و اطمینان از جریان سوخت به سمت موتور طراحی شده است.

این اطلاعیه پیشنهاد انجام بازرسی را داده بود، اما جنبه الزام‌آور قانونی نداشت.

دادخواست خانواده‌های قربانیان ادعا می‌کند که هر دو شرکت بوئینگ و هانی‌ول از خطر سقوط آگاه بودند و اقدامات کافی برای جلوگیری از آن انجام نداده‌اند. در این دادخواست همچنین آمده است که هیچ مدرکی وجود ندارد که این شرکت‌ها ایرایندیا یا دیگر کاربران محصولاتشان را از لزوم بازرسی سوئیچ‌ها مطلع کرده باشند یا قطعات جایگزین برای خطوط هوایی ارسال کرده باشند.

در دادخواست افزوده شده که این سوئیچ‌ها در محلی قرار دارند که به‌راحتی ممکن است به‌طور تصادفی ضربه بخورند.

بنجامین میجر از مؤسسه حقوقی لنی‌یر و یکی از وکلای این خانواده‌ها، در این باره گفت: شوکه‌کننده است که هانی‌ول و بوئینگ هر دو از این خطر آگاه بودند و مطلقا هیچ اقدامی برای جلوگیری از فاجعه اجتناب‌ناپذیری که در 12 ژوئن رخ داد، انجام ندادند.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا