هشدار نماینده مجلس درباره کمبود جدی فضاهای آموزشی و کیفیت محتوا

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس عنوان کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند کمبود مدارس را جبران کند و مشارکت خیران ضرورتی انکارناپذیر است. همچنین برای ارتقای کیفیت آموزش، باید دغدغه‌های اقتصادی معلمان برطرف و محتوای آموزشی اصلاح شود.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، شورای آموزش و پرورش استان همدان با موضوع نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، در اداره‌کل آموزش و پرورش استان و با حضور حمید ملانوری‌شمسی استاندار همدان، عباس صوفی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، حمزه امرایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، اسدالله ربانی‌مهر مدیرکل امور اجتماعی استانداری، مجید درویشی فرماندار همدان، رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان و محمد شهلایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تشکیل و در آن راهکارهای گسترش عدالت آموزشی و جلب مشارکت‌های مردمی در توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی مورد بررسی قرار گرفت.

عباس صوفی در این نشست گفت: بر اساس اصل 30 قانون اساسی، دولت موظف به ارائه آموزش رایگان به دانش‌آموزان است و تاکنون اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده، اما برای توسعه فضاهای آموزشی باید از ظرفیت خیران نیز بهره گرفت.

وی با اشاره به آغاز حرکت خیران مدرسه‌ساز در سال‌های گذشته اظهار کرد: این اقدام پسندیده به توسعه فضاهای آموزشی کشور کمک شایانی کرده است،  امسال نیز بیش از 7500 کلاس و حدود 1450 مدرسه به همت خیران احداث شده که در بسیاری موارد مشارکت آنان از 50 تا 100 درصد بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: واقعیت این است که منابع دولت برای نوسازی یا ساخت مدارس جدید کافی نیست و در برخی مناطق استان، به‌ویژه شهرستان‌ها، کمبود جدی فضاهای آموزشی احساس می‌شود. از این‌رو تداوم مشارکت مردم و خیران ضرورتی انکارناپذیر است.

وی توجه به دو حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار در آموزش و پرورش را ضروری دانست و تصریح کرد: در بخش سخت‌افزار، تلاش مسئولان و خیران برای استانداردسازی فضاهای آموزشی ادامه دارد، اما هنوز تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم، در بخش نرم‌افزار نیز باید کیفیت آموزش ارتقا یابد.

صوفی یکی از اولویت‌های اساسی در ارتقای کیفیت را توجه به وضعیت معیشتی معلمان برشمرد و گفت: اگر می‌خواهیم معلمان با فراغ بال در کلاس حضور یابند، باید دغدغه‌های اقتصادی آنان برطرف شود. در این راستا، مجلس در حال پیگیری موضوع معیشت، استخدام و وضعیت شغلی معلمان است.

وی در پایان بر اهمیت اصلاح و ارتقا محتوای آموزشی تأکید کرد و افزود: با وجود تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر این موضوع، هنوز تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم و باید در این حوزه کار جدی‌تری صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا