هیچ نهادی قادر به پاسخگویی به پیچیدگی‌های آسیب‌های اجتماعی نیست

استاندار البرز گفت: آموزش و پرورش بستر اصلی تربیت نسل آینده است و اجرای طرح نماد با همکاری همه دستگاه‌ها می‌تواند زمینه‌ساز شناسایی، پیشگیری و مداخله بهنگام در مسائل اجتماعی دانش‌آموزان باشد.
– اخبار استانها –

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز ‌در نشست قرارگاه اجتماعی استان با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش به عنوان بستر اصلی تربیت نسل آینده گفت: طرح نماد به‌عنوان یکی از برنامه‌های محوری می‌تواند نقش مؤثری در شناسایی، پیشگیری و مداخله بهنگام در مسائل اجتماعی دانش‌آموزان ایفا کند.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی به تنهایی قادر به پاسخگویی به پیچیدگی‌های آسیب‌های اجتماعی نیست، افزود: موفقیت این طرح منوط به همکاری همه دستگاه‌ها از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، اداره ورزش و جوانان و همچنین نهادهای مردمی است. قرارگاه اجتماعی البرز مأموریت دارد انسجام‌بخشی و یکپارچه‌سازی خدمات را در اجرای این طرح دنبال کند.

استاندار البرز همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در مدارس تأکید کرد و ادامه داد: سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی مدارس می‌توانند علاوه بر دانش‌آموزان، در اختیار اهالی محله‌های هدف قرار گیرند. این اقدام ضمن افزایش نشاط اجتماعی، موجب تقویت تعامل خانواده‌ها و مدارس خواهد شد.

وی بهره‌برداری از ظرفیت‌های تجاری مدارس را یکی دیگر از اولویت‌های قرارگاه اجتماعی دانست و گفت: فضاهای تجاری جانبی مدارس می‌تواند منبع درآمدی پایدار برای ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی باشد. این درآمدها باید به‌طور شفاف در بهبود کیفیت آموزش، تجهیز مدارس و توسعه فعالیت‌های فرهنگی هزینه شود.

عبداللهی با اشاره به برنامه‌های این قرارگاه در محله‌های هدف گفت: شناسایی ظرفیت‌های بومی، استفاده از توان خیرین و نهادهای مردمی و تقویت هم‌افزایی میان دستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد. با برنامه‌ریزی بلندمدت و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود، می‌توان بسیاری از نارسایی‌های حوزه آموزش و پرورش استان را برطرف کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه حضور میدانی مدیران در مدارس و محله‌ها باید به یک رویه دائمی تبدیل شده تا تصمیم‌ها بر اساس واقعیت‌های موجود اتخاذ شود، نقش خانواده‌ها را نیز حیاتی توصیف کرد و افزود: انجمن‌های اولیا و مربیان و همراهی والدین در اجرای طرح نماد و سایر برنامه‌های پرورشی، تضمین‌کننده پایداری اقدامات و موفقیت‌های آموزشی است.

عبداللهی  با اشاره به تنوع فرهنگی و اجتماعی ناشی از مهاجرپذیری استان البرز اظهار کرد: در تصمیم‌گیری‌های قرارگاه اجتماعی باید به این ویژگی توجه ویژه شود تا با رویکردی بومی و مبتنی بر ظرفیت‌های محلی، بتوانیم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی دانش‌آموزان و خانواده‌ها گام‌های مؤثری برداریم.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا