وضعیت قرمز فضای آموزشی در گلستان/ سرانه 3 متری برای هر دانشآموز!
وحید فراهی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در گرگان با اشاره به وضعیت سرانه آموزشی و پروژههای مدرسهسازی در شهرستان گرگان اظهار کرد: میانگین سرانه آموزشی در کشور 5.2 مترمربع بوده که این شاخص در گلستان 4.4 مترمربع است. در شهرستان گرگان نیز این سرانه تقریبا مشابه استان است اما در مدارس ابتدایی وضعیت سرانه فضا برای دانش آموزان این مقطع قرمز و زیر سه مترمربع است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان بیان کرد: به دلیل این کمبود سرانه، برنامهریزی برای پروژههای آتی شهرستان بیشتر معطوف به حوزه مدارس ابتدایی خواهد بود تا این کمبود جبران شود.
وی یادآور شد: در مهرماه امسال پنج پروژه آموزشی با مجموع 21 کلاس درس تحویل دانشآموزان شهرستان گرگان شده است که یکی از این پروژهها در شهر گرگان و چهار پروژه در روستاهای اطراف بودهاند.
فراهی ادامه داد: در حال حاضر شش پروژه آموزشی با حدود 37 کلاس درس در شهرستان گرگان در دست ساخت است که در مراحل مختلف اجرایی قرار دارند. همچنین برنامهریزی شده تا یک مجتمع آموزشی در محل سابق مدرسه 22 بهمن گرگان واقع در خیابان ایران مهر احداث شود و مجتمع آموزشی دیگری نیز در شهرک آسایش گرگان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی در دست پیگیری است. پروژه مدرسهای در منطقه کوه طبیعت نیز پیشبینی شده است.
وی با تاکید بر مشکل عمده سرانه آموزشی در جنوب شهر گرگان گفت: ضعف قابل توجه سرانه آموزشی در این منطقه وجود دارد و از مسئولان شهری و استانی درخواست داریم که در تأمین زمینهای مناسب همکاری کنند. این همکاری برای رفع کمبودهای آموزشی جنوب شهر ضروری است.
فراهی همچنین از پیگیریهای استاندار، مدیر آموزش و پرورش و همکاری بنیاد علوی یاد کرد و گفت: موضوع مدرسه طالقانی گرگان نیز در دست بررسی است و با حمایتها، این پروژه نیز به زودی حل و فصل خواهد شد.
وی فراهی بار دیگر از مسئولان درخواست کرد تا با در اختیار گذاشتن زمینهای مناسب زمینه ساخت مدارس جدید فراهم شود تا کودکان جنوب شهر گرگان نیز از آموزش مناسب بهرهمند شوند و این نقیصه به زودی برطرف شود.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان از اجرای سیاست بازتخصیص فضا و نشاندار کردن مالیات هم خبر داد و گفت: از محل مالیات سال گذشته 40 میلیارد تومان برای مدرسه سازی تخصیص یافت که به حل مشکل 21 کلاس درس منجر شده است.
وی با اشاره به کیفیت فضاهای آموزشی در استان بیان کرد: هم اکنون 84 درصد از مدارس استان استاندارد و مقاوم هستند اما 9 درصد تخریبی و 6 تا 7 درصد نیازمند مقام سازی هستند و هدف ما رساندن مدارس تخریبی به صفر است.
انتهای پیام/