رشد 110 درصدی درآمد نمایشگاه‌های بین المللی مشهد در سال جاری

سرپرست شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد با اشاره به رکورد شکنی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد گفت:در حوزه درآمدی به‌واسطه افزایش تعداد غرفه‌ها و استقبال گسترده، حدود ۱۱۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته و نسبت به تقویم بودجه‌ای ثبت شده است.
– اخبار استانها –

ناصر توکلیان فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد،اظهارکرد:با وجود شرایط اقتصادی و محدودیت‌های ناشی از جنگ و تحریم‌ها، نمایشگاه‌های مشهد موفق شدند رکوردهای تازه‌ای را در حوزه استقبال عمومی و درآمدزایی ثبت کنند.

وی افزود:فعالیت ما با نمایشگاه بهاره اسفند 1403 آغاز شد؛ این نمایشگاه که هر ساله محلی برای عرضه محصولات و کالاهای اساسی شب عید است، امسال با چند تفاوت جدی همراه شد. 

سرپرست شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهدگفت: نخست به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و درخواست مردم، نمایشگاه با کسب مجوز پنج روز تمدید شد و از شش روز به 11 روز افزایش یافت. در این مدت بیش از 160 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند و رکوردی تازه در حوزه فروش و استقبال عمومی ثبت شد.

توکلیان فر تصریح کرد:در سال 1404، عملکرد نمایشگاه‌ها را در دو مقطع می‌توان بررسی کرد؛ یکی پیش از جنگ تحمیلی 12 روزه و دیگری پس از آن. پیش از جنگ تحمیلی 12 روزه، شش نمایشگاه تخصصی از جمله طلا و جواهر و سنگ‌های قیمتی، گردشگری و هتلداری، گل و گیاه و نمایشگاه مشهد اینوکس برگزار شد. همچنین نمایشگاه جهیزیه و لوازم منزل آخرین رویداد پیش از جنگ بود.

وی عنوان کرد: پس از آغاز به کار مجدد در مردادماه، فعالیت‌های تقویمی نمایشگاه‌ها از سر گرفته شد و تاکنون 12 عنوان نمایشگاهی برگزار شده است. شاخص‌های ارزیابی ما شامل تعداد مشارکت‌کنندگان، میزان بازدیدکنندگان و متراژ اختصاص‌یافته به نمایشگاه‌هاست که خوشبختانه در هر سه شاخص نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته‌ایم.

سرپرست شرکت نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری، 1559 غرفه‌دار در نمایشگاه‌ها مشارکت داشتند. تعداد بازدیدکنندگان نیز بدون احتساب فروش بهاره به 345 هزار نفر رسید و با احتساب نمایشگاه پاییزه، مجموعاً بیش از 430 هزار بازدیدکننده ثبت شد که این رقم رکوردی تازه در استقبال عمومی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، بیش از 87 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی در این دوره‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

توکلیان فر افزود: با وجود کوچک‌تر شدن سفره مردم به دلیل جنگ و تحریم‌های ظالمانه، استقبال از نمایشگاه‌ها افزایش یافته است. این امر نشان می‌دهد که نمایشگاه‌ها توانسته‌اند به‌عنوان نمادی از نیاز و ظرفیت جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: در حوزه درآمدی نیز به‌واسطه افزایش تعداد غرفه‌ها و استقبال گسترده، حدود 110 درصد رشد نسبت به سال گذشته و نسبت به تقویم بودجه‌ای ثبت شد که نشان‌دهنده موفقیت مجموعه در تحقق اهداف پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/282

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا