اعلام وصول 5 سوال مجلس از علی آبادی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سوالات نمایندگان از وزرای نیرو و آموزش و پرورش را اعلام وصول کرد.
– اخبار سیاسی –

به گزارش بخش اخبار سیاسی وبانگاه به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، رضا جباری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه سؤال ملی رمضان رحیمی دشتلوئی نماینده فلاورجان از وزیر نیرو درباره علت عدم اقدام برای بازچرخانی پسآب در صنایع و استفاده از آب‌های غیرمتعارف را اعلام وصول کرد.

وی همچنین  سؤال ملی احمد مرادی نماینده بندرعباس از وزیر نیرو درباره علت عدم پرداخت مطالبات سرمایه گذاران شیرین‌سازی آب و  3 سؤال ملی مهدی طغیانی نماینده اصفهان و تعدادی از نمایندگان از وزیر نیرو درباره علت انتقال آب از رودخانه زاینده رود برای مقاصد غیر شرب، علت موافقت با طرح‌های توسعه مسکن در حوزه آبریز بحرانی و علت اجرای طرح‌های انتقال آب به خارج از استان علیرغم فرونشست زمین در استان اصفهان را اعلام وصول کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس  سؤال ملی محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مهریز و تعدادی از نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش درباره علت عدم اقدام برای بازنگری در محتوای کتب درسی را نیز اعلام وصول کرد.

به گزارش تسنیم، یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی سؤال از وزرا و رئیس جمهور است. براساس اصل 88 قانون اساسی و با توجه به ماده 207 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر یک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند درباره هر یک از وظایف وزرا از آنها سؤال کنند،

برای این کار لازم است نماینده مجلس سؤال خود را در فرم مخصوص نگارش کند و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم‌کند، هیئت رئیسه موظف است سؤال را فوراً به کمیسیون تخصصی ذی‌ربط برای بررسی ارجاع دهد، کمیسیون موظف است حداکثر ظرف مدت 15 روز جلسه‌ای با حضور نماینده سؤال‌کننده و وزیر تشکیل دهد و با استماع نظرات هر دو طرف به موضوع رسیدگی کند.

اگر نماینده سؤال‌کننده در این مرحله از توضیحات وزیر قانع شود روند سؤال به پایان می‌رسد. در صورتی که نماینده در جلسه کمیسیون با حضور وزیر از جواب وزیر قانع نشود، کمیسیون با تعیین قلمروی ملی یا محلی سؤالات، سؤال ملی را به هیئت رئیسه ارسال می‌کند تا در اولین جلسه علنی اعلام وصول شود.

انتهای پیام/

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا
هوش مصنوعی خبری قاصدک (در حال توسعه)