تحول دیجیتالی در شبکه پستی یزد با اجرای طرحهای نوین و توسعه زیرساختها
به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، حمیدرضا آقاجانی مدیرکل پست استان یزد در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست، با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در استان اظهار داشت: ادارهکل پست یزد در جشنواره شهید رجایی موفق به کسب رتبه دوم در میان دستگاههای اجرایی استان شده و در حوزه اقامه نماز نیز جزو نهادهای برتر معرفی گردیده است.
وی با بیان اینکه رویکرد پست استان حرکت بهسوی خدمات هوشمند و دقیق است، افزود: ارسال پیامک برای اطلاعرسانی زمان توزیع مرسولات باعث شده تا گیرندگان بتوانند در ساعت مشخص در محل حضور یابند و تحویل مرسوله با نظم و دقت بیشتری انجام شود.
مدیرکل پست یزد در ادامه به معرفی طرح جدید «تأییدیه تحویل» (POD) پرداخت و عنوان کرد: در این طرح، تحویل مرسوله تنها پس از ثبت کد تأیید پیامکی از سوی گیرنده در دستگاه پستچی امکانپذیر است. این طرح فعلاً برای مرسولات خاص مانند گذرنامه، کارت سوخت و بستههای اینترنتی در حال اجراست و زمینهساز افزایش امنیت و دقت در توزیع خواهد بود.
آقاجانی همچنین بیان کرد: در صورت بروز هرگونه اختلال در دریافت پیامک، پستچی میتواند از طریق سامانه هوشمند، پیام را در همان لحظه برای گیرنده ارسال کند تا روند تحویل متوقف نشود.
وی با اشاره به نوسازی ساختمانهای پستی در استان تصریح کرد: بازسازی دفاتر پستی شهرستانهای اشکذر، میبد، مروست و بهاباد به پایان رسیده و این ساختمانها اکنون به تجهیزات مدرن اداری مجهز شدهاند. همچنین عملیات بهسازی مرکز تجزیه و مبادلات نیز انجام شده است.
مدیرکل پست استان از مرمت بنای تاریخی چاپارخانه میبد نیز خبر داد و اظهار داشت: این پروژه با همکاری ادارهکل میراث فرهنگی انجام شد و بخشهای آسیبدیده بنا بازسازی شده است تا ضمن حفظ ارزش تاریخی، برای کاربری فرهنگی و نمایشگاهی مورد استفاده قرار گیرد.
آقاجانی با اشاره به طرح مولدسازی املاک پستی در یزد ادامه داد: چهار ملک غیرضروری در مناطق نصرآباد، ابرکوه، اسلامیه و بَساب شناسایی و مجوز فروش آنها صادر شده است. درآمد حاصل از این فروش برای توسعه زیرساختهای پستی و خرید تجهیزات جدید هزینه میشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات پایداری خدمات پستی در شرایط اضطراری اشاره کرد و گفت: با نصب دیزلژنراتور در ادارات مرکزی و تجهیز دفاتر کوچک به UPS، خدمات پستی در زمان قطعی برق نیز بدون وقفه ادامه دارد.
مدیرکل پست یزد از راهاندازی سامانه تلفنی چهاررقمی 3374 خبر داد و افزود: شهروندان میتوانند از طریق این شماره یا سامانه 193، پیشنهادها، شکایات و پیگیریهای خود را مستقیماً ثبت کنند تا پاسخگویی سریعتر و شفافتر انجام گیرد.
آقاجانی در پایان خاطرنشان کرد: با بهرهبرداری از سیستم نوار نقاله و کانوایر در مرکز تجزیه مرسولات، زمان پردازش روزانه بستهها دو تا سه ساعت کاهش یافته است. وی ضمن تبریک روز جهانی پست به کارکنان این مجموعه اظهار امیدواری کرد: توسعه خدمات هوشمند و نوسازی زیرساختها، پست یزد را به یکی از پیشرفتهترین شبکههای پستی کشور تبدیل کند.
انتهای پیام/781