360 ساعت آموزش تخصصی برای کارت صلاحیت حرفهای معلمی
احمد محمودزاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم از مشهد اظهار کرد: دولت چهاردهم، آموزش و پرورش را بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی کشور قرار داده است، باید از این فرصت برای برنامهریزی دقیق در مسیر «کیفیتبخشی» به آموزش و تربیت دانشآموزان بهره ببریم؛ چراکه وظیفه اصلی ما در آموزش و پرورش، ساخت مدرسه یا تأمین تجهیزات نیست، بلکه ارتقای کیفیت یادگیری و تربیت نسلی توانمند و متعهد است.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ادامه داد: این سازمان بهعنوان یک نهاد راهبردی در وزارت آموزش و پرورش، نقش مهمی در تحقق عدالت آموزشی، ارتقای کیفیت و توسعه مشارکت مردمی دارد و ما با همکاری خانوادهها، دستگاهها و در قالب مدارس غیردولتی، مدارس هیئت امنایی و آموزش از راه دور، تلاش میکنیم این اهداف را محقق کنیم.
محمودزاده با اشاره به جمعیت قابل توجه فراگیران در حوزه مأموریت این سازمان بیان کرد: سیاستهای ما در راستای سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش و منویات مقام معظم رهبری است؛ نگاه ما به آموزش و پرورش، نگاهی کاملاً حاکمیتی و ملی است و همه معاونتهای وزارتخانه در مسیر واحدی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت کشور حرکت میکنند.
معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با تأکید بر نقش سازمان بهعنوان تنظیمگر و تسهیلگر در امور مدارس غیردولتی اضافه کرد: با وجود محدودیتهای نیروی انسانی در برخی مناطق، بهویژه در کلانشهرها، تلاش کردهایم ضمن نظارت دقیق، شرایط فعالیت مدارس را تسهیل کنیم و بر همین اساس سه محور اصلی برای برنامههای سازمان تعیین شده است که عبارتند از اصلاح قوانین و مقررات، ارتقای سیاستهای مدیریتی و اجرای برنامههای مشترک با سایر معاونتها.
وی گفت: سال گذشته قانون مدارس غیردولتی و آییننامه شوراهای آموزش و پرورش بازنگری و اصلاح شد و ساختار آموزش از راه دور نیز به «مدرسه مجازی» تغییر یافت که به تصویب هیئت دولت رسیده است. در زمینه سیاستهای مدیریتی، الگوی شهریه مدارس غیردولتی را بازطراحی کردهایم تا ضمن رعایت عدالت و توان اقتصادی خانوادهها، پایداری مالی مدارس نیز حفظ شود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی کشور،صل اساسی آموزش و پرورش را معلم دانست و افزود: تا زمانیکه جایگاه معلم از نظر منزلت، معیشت و دانش تقویت نشود، نمیتوان از کیفیت آموزشی سخن گفت و معلم خوب میتواند در هر شرایطی نسل توانمندی تربیت کند و نقش او در اسناد بالادستی و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز به روشنی تبیین شده است.
وی با اشاره به لزوم ارتقای صلاحیت حرفهای معلمان مدارس غیردولتی اذعان کرد: بر اساس مصوبه جدید، معلمان این مدارس باید 360 ساعت آموزشهای تخصصی را طی کنند تا کارت صلاحیت حرفهای دریافت کنند و این اقدام گامی مؤثر در جهت ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس غیردولتی خواهد بود.
محمودزاده عنوان کرد: نوع سوم برنامههای سازمان، همکاری مشترک با سایر معاونتهاست و بهعنوان نمونه، معاون آموزش متوسطه، معاون پرورشی و معاون تربیت بدنی در برابر عملکرد مدارس غیردولتی نیز مسئولیت مستقیم دارند و در صورت بروز کوتاهی یا تخلف، موضوع در شورای نظارت استان بررسی و برخورد قانونی انجام میشود.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما برخورد سلبی با مدارس نیست، بلکه ابتدا آموزش، آگاهیبخشی و حمایت را در اولویت قرار دادهایم تا با همکاری و همراهی مؤسسان و مدیران، مسیر ارتقای آموزش و تربیت در مدارس غیردولتی هموار شود.
انتهای پیام/282