واگن‌های متروی قم از دو مسیر داخلی و چین در راه است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز نخست خط اول مترو قم تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و خط برق‌دار شده است. واگن‌ها نیز از دو مسیر داخلی و شرکت چینی در راه هستند.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، کوروش امیدی‌پور در بازدید از فاز نخست خط اول مترو قم اظهار کرد: این پروژه تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و خط برق‌دار شده است. واگن‌ها نیز از دو مسیر داخلی و شرکت چینی پوژن در راه هستند.

معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور تصریح کرد: برای تأمین 50 واگن مترو قم از شرکت چینی پوژن، تاکنون 14 میلیون یورو به‌عنوان پیش‌پرداخت فراهم شده است.

وی افزود: فاز نخست خط اول مترو قم شامل دو بخش است؛ بخش اول از ایستگاه دپو جعفرآباد تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) و بخش دوم از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران که حدود 15 کیلومتر طول دارد.

امیدی‌پور درباره منابع مالی پروژه گفت: تاکنون حدود 6 هزار و 880 میلیارد تومان از طریق اوراق مشارکت به پروژه تزریق شده و علاوه بر آن، 718 میلیارد تومان منابع نقدی از برنامه چهارم توسعه اختصاص یافته است. شهرداری قم نیز تا کنون بیش از 3200 میلیارد تومان از منابع داخلی خود در این پروژه هزینه کرده است.

معاون امور شهرداری‌های وزارت کشور توضیح داد: برای تکمیل 9 کیلومتر باقی‌مانده فاز دوم خط اول که حرم مطهر را به مسجد مقدس جمکران متصل می‌کند، حدود 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا