تدوین بانک اطلاعاتی جامع خیران تا طراحی مدلهای مشارکت پایدار
فرامرز عظیمی، نماینده مجمع خیرین مدرسهساز استان اردبیل در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: ما به عنوان نماینده مجمع خیرین مدرسهساز در ششمین گردهمایی رؤسا و مدیران عامل مجامع خیرین مدرسهساز کشور در اصفهان حضور پیدا کردیم تا زمینه معرفی توانمندیها و قابلیتهای بی نظیر خیرین والامقام را فراهم کنیم.
وی افزود: این سبب افتخار ما است که در شهر فرهنگ و تمدن، اصفهان در جمع مدیرانی حاضر شدیم که بار رسالت توسعه عدالت آموزشی را بر دوش کشیده و در این زمینه مصمم هستند.
نماینده مجمع خیرین مدرسهساز استان اردبیل به فعالیت مجمع خیرین مدرسهساز در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: خیرین نه فقط سازنده فضاهای آموزشی، بلکه بنیانگذاران یک جریان فرهنگی و اجتماعی بودند، جریانی که مشارکت مردم را به گفتمان ملی تبدیل کرده است.
عظیمی تصریح کرد: امروز ما به گذشته پرافتخار این نهضت عظیم میبالیم و بر این باوریم مسئولیت سنگین آینده را نیز بر دوش داریم و باید در این مسیر گامهای جدی برداشته شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: دغدغه مسئولان فراتر از ساخت یک مدرسه است چرا که ما با چالشهای واقعی در حوزه سیاستگذاری، تأمین پایدار منابع، نگهداری و بهرهبرداری مطلوب از فضاهای آموزشی، تعامل با دستگاههای اجرایی و حفظ اعتماد خیرین روبهرو هستیم.
نماینده مجمع خیرین مدرسهساز استان اردبیل اضافه کرد: همه این مسائل راهبردی هستند و نیازمند همفکری، همافزایی و تصمیمسازی جمعی بوده تا کشور به سمت الگوهای مشارکتی هوشمند بیش از هر زمان دیگر حرکت کند.
عظیمی تجربه موفق مجامع استانی را در ساختارهای منسجمتر و ارتباط شفاف با خیرین و هدفمندی را در این حوزه یادآور شد و بیان کرد: رسالت ما ایجاد سازگارها برای تسهیل امور خیرین و تسریع در فرآیندها و اعتمادآفرینی در جامعه است.
وی در ادامه یادآور شد: در این گردهمایی به جای بیان عملکرد گذشته، مسیر آینده را میتوانیم ترسیم کرده و از ایجاد بانک اطلاعات جامع خیرین و پروژهها گرفته تا طراحی مدلهای مشارکت پایدار و استفاده از ظرفیت شرکتهای بزرگ به همراه تقویت پیوند مجامع با نهادهای آموزشی و پرورشی باید بهره گرفت.
مدیر روابط عمومی نوسازی مدارس استان اردبیل اظهار کرد: امروز نگاه ما باید راهبردی بوده و نهضت مدرسهسازی تنها زمانی پایدار میماند که ساختارهای مدیریتی آن متناسب با شرایط جدید کشور باشد.
عظیمی تصریح کرد: در دولت چهاردهم زمینه عزم و مشارکت جدی فراهم آمده تا این نهضت مردمی به الگویی ملی در توسعه عدالت آموزشی تبدیل شود.
انتهای پیام/131/.