5 درصد تماسهای اورژانس یزد مزاحمت تلفنی است
سیدمحمدجواد میرجلیلی، رئیس اورژانس استان یزد در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از یزد، گفت: روزانه بین 750 تا 800 تماس با شماره 115 برقرار میشود که بخش قابل توجهی از آنها به سوانح رانندگی و حوادث ترافیکی مربوط است.
وی با اشاره به اینکه حدود پنج درصد تماسهای ثبتشده ماهیت مزاحمت تلفنی دارند، افزود: متأسفانه برخی از تماسگیرندگان بدون نیاز واقعی به خدمات اورژانس، خطوط پاسخگویی را اشغال میکنند و این موضوع در مواقع بحرانی میتواند جان بیماران را به خطر بیندازد.
میرجلیلی گفت: در حال حاضر تنها شش اپراتور در مرکز پاسخگویی فعال هستند و اشغال خطوط توسط تماسهای غیرضروری سبب میشود خانوادههایی که در شرایط اورژانسی قرار دارند، نتوانند با این مرکز ارتباط بگیرند.
وی با تأکید بر اینکه برخی افراد بهصورت مکرر اقدام به ایجاد مزاحمت تلفنی میکنند، اظهار داشت: پرونده این افراد از طریق واحد حقوقی اورژانس در حال پیگیری قضایی است تا با آنان برخورد قانونی صورت گیرد.
رئیس اورژانس یزد یادآور شد: حدود 30 درصد تماسها مربوط به تصادفات جادهای است و سایر موارد به بیماریهای قلبی، مغزی، سقوط از ارتفاع و سایر فوریتهای پزشکی اختصاص دارد.
انتهای پیام/781