دانش‌آموزان استثنایی به محیطی شایسته ‌برای یادگیری نیاز دارند

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ‌زنی مدرسه سه کلاسه خیرساز کودکان استثنایی فین گفت: توسعه عدالت آموزشی تنها در سایه توجه همه‌جانبه به دانش‌آموزان استثنایی و ایجاد زیرساخت‌های آموزشی مناسب برای آنان محقق می‌شود.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، فاطمه جراره نماینده مردم هرمزگان و دبیر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه خیرساز سه‌کلاسه کودکان استثنایی فین، با قدردانی از نیکوکاران عرصه آموزش، گفت: خیرین مدرسه‌ساز سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند و نقش آن‌ها در توسعه عدالت آموزشی و کاهش محرومیت‌های تحصیلی بسیار تعیین‌کننده است.

وی افزود: نگاه عدالت‌محور دولت و رئیس‌جمهور در حوزه آموزش‌وپرورش، فرصتی ارزشمند برای رفع نابرابری‌ها در مناطق کمتر برخوردار ازجمله هرمزگان است این استان در مسیر توسعه علمی و زیرساختی نیازمند همت مضاعف است و همه ما باید با هم‌افزایی و همدلی این مسیر را هموار کنیم.

جراره با اشاره به اهمیت توجه به آموزش دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه گفت: دانش‌آموزان استثنایی شایسته محیطی آرام، ایمن و استاندارد برای یادگیری هستند احداث چنین مدارسی گامی ارزشمند در مسیر توانمندسازی این عزیزان و تحقق عدالت آموزشی است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ضمن قدردانی از بانیان این پروژه خیرساز اظهار کرد: این طرح اگرچه از نظر اجرایی دشوار و هزینه‌بر است، اما ایمان، اراده و همکاری جمعی می‌تواند آن را به سرانجام برساند من نیز در کنار مدیران آموزش‌وپرورش و خیرین برای تسهیل روند ساخت این مدرسه همراه خواهم بود.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس در پایان با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری گفتمان مشترک توسعه علمی در استان گفت: اگر مسیر پیشرفت دانش و آموزش در هرمزگان هموار شود، بسیاری از مشکلات ریشه‌ای از جمله بیکاری و آسیب‌های اجتماعی نیز برطرف خواهد شد مسیر رشد و شکوفایی استان از مدرسه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/864/.

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا