صف‌های طولانی اداری و سرریز مراجعات به فرمانداری کهگیلویه+فیلم

مراجعات گسترده ارباب رجوع به فرمانداری کهگیلویه به ویژه در روزهای دیدار مردمی، نشان می‌دهد که مشکلات اصلی همچنان در ادارات خدمات‌رسان حل‌نشده باقی مانده‌اند.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از دهدشت، ارائه خدمات مطلوب به مردم یکی از شاخص‌های اصلی سنجش عملکرد دستگاه‌های اجرایی بوده و ارباب‌رجوع نه یک مراجع ساده، بلکه صاحبان اصلی این نظام اداری‌اند؛ کسانی که حق دارند در کوتاه‌ترین زمان، دقیق‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنند.

در برخی ادارات هنوز صف‌های طولانی، پاسخ‌های مبهم و فرایندهای پیچیده اداری، چهره‌ای نه‌چندان مطلوب از خدمات‌رسانی را نشان می‌دهد و مسئله‌ای که می‌تواند اعتماد عمومی را کاهش داده و کارآمدی نظام اداری را زیر سؤال ببرد.

ارباب‌رجوع انتظار دارند هنگام ورود به ادارات نه فقط کارشان انجام شود، بلکه با احترام و پاسخگویی مواجه شوند، زیرا رضایت مردم بهترین شاخص موفقیت هر دستگاه خدمات‌رسان است.

روز دوشنبه هر هفته، روز دیدار مردمی فرماندار شهرستان کهگیلویه است که بیشتر افراد حاضر به‌خاطر کم‌کاری دستگاه‌های خدمات‌رسان مراجعه می‌کنند و در این زمینه فرماندار شهرستان کهگیلویه به تسنیم گفت: معمولاً در روزهای دوشنبه از ابتدای صبح تا تقریباً نزدیک شب دیدارهای مردمی داریم که در حوزه‌های مختلف مردم حضور پیدا می‌کنند.

سید ایرج کاظمی‌جو خطاب به مدیران شهرستان، گفت: مدیران ادارات، نهادها و سازمان‌ها به‌ خصوص ادارات خدمات‌رسان باید ارباب‌رجوعی را که در حوزه‌های کاری مربوطه مراجعه می‌کنند به نحو احسن هم کارش را انجام بدهند و هم پیگیر باشند.

وی افزود: متأسفانه اکثر عزیزانی که به ما مراجعه می‌کنند ارباب‌رجوع این ادارات و نهادهای خدمات‌رسان شهرستان هستند که اگر کار آنها در این ادارات، نهادها و سازمان‌ها به نحو احسن انجام بگیرد و مدیران پیگیر باشند دیگر نیاز به حضور در فرمانداری نیست.

کاظمی جو ادامه داد: بیشتر مراجعات در بحث تسهیلات، اشتغال و بحث ارتباط با این نهادها و به‌خصوص حوزه شهرداری و شوراست که از ابتدای صبح تا ساعت هفت یا هشت شب اینجا پاسخگو هستیم و حتی برخی از مدیران دستگاه‌ها را برای پاسخگویی به همین‌جا دعوت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر شرایط در ادارات فراهم شود که مردم همان جا حضور پیدا کنند و یا به طور روزانه کار و مشکلات مردمی در دستگاه‌های خدمات پیگیری شود دیگر در فرمانداری با این حجم از مراجعات مردمی مواجه نمی‌شویم.

به گزارش تسنیم، تکریم ارباب‌رجوع و ارائه خدمات مناسب به شهروندان توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان و اجرایی موجب عدم اتلاف وقت شهروندان در راهروهای ادارات و همچنین کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های بالادستی می‌شود.

.

گزارش از امیررضا برنگ پور

انتهای پیام/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا