دشمن به دنبال لیبیسازی ایران بود اما مردم شکست خورد

به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفتمین یادواره شهید خردسال محمدطاها اقدامی و یادواره 34 دانشآموز شهید جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ 12روزه، با حضور جمعی از فرماندهان نظامی، فرهنگیان، دانشآموزان و خانوادههای معظم شهدا برگزار شد.
ناکامی دشمن در تحقق اهدافش
در این مراسم امیر سرتیپ دوم بابک معظمی گودرزی، فرمانده گروه 44 توپخانه نزاجا، با اشاره به اهداف دشمنان در حوادث و درگیریهای اخیر گفت: هدف دشمن سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی، تجزیه یا لیبیسازی کشور ما بود، اما در دستیابی به این اهداف ناکام ماند.
وی با اشاره به نقش اصفهان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: استان اصفهان یکی از شهرهایی بود که در جریان این درگیریها بیشترین حملات هوایی را متحمل شد. شاهد بودید که شهر اصفهان دومین شهر کشور بود که بیشترین حملات هوایی علیه آن انجام شد، اما با تدابیر نیروهای مسلح و فرماندهی ارشد نظامی، تلفات و آسیبها نسبت به حجم حملات در مقایسه با سایر استانها حداقل شد.
فرمانده گروه 44 توپخانه نزاجا افزود: بر اساس نظریههایی مانند «نظریه دن» که از تئوریهای نظامی شناختهشده است، دشمن مرحلهبهمرحله حملات خود را تشدید کرده و ابتدا به سراغ هدفگیری فرماندهان و سپس اهداف حساس و استراتژیک رفته است.
وی با اشاره به عوامل اصلی در ناکامی دشمنان تصریح کرد: مردم ایران، تصمیمات راهبردی و استراتژیک مقام معظم رهبری، پایداری نیروهای مسلح و پشتوانه مردمی، چهار عامل اساسی در ناکامی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بودند.
جنگ شناختی، میدان نبرد امروز جوانان
امیر گودرزی در ادامه سخنانش به «جنگ شناختی» اشاره کرد و آن را تهدیدی متمرکز بر نسل جوان دانست و گفت: جنگ شناختی یعنی تلاش برای ایجاد اشتباه شناختی در میان نوجوانان و جوانان؛ القا کردن اینکه مسئولان جمهوری اسلامی جنگطلب هستند یا وارونه نشان دادن دستاوردها و واقعیتها. شما جوانان باید با بصیرت و دانش راه شهدا را ادامه دهید و در مقابل جنگ شناختی دشمن ایستادگی کنید.
وی افزود: نسل جوان باید با حفظ بصیرت، مسیر شهدای هستهای و سایر شهدا را ادامه دهد و با همت و اتحاد، مشت محکمی بر دهان دشمنان بکوبد.
فرمانده گروه 44 توپخانه نزاجا یادوارههای شهدا را یکی از مؤثرترین ابزارها در انتقال مفاهیم ایثار و شهادت دانست و گفت: برگزاری یادواره شهدای دانشآموز در مدارس میتواند موجب تقویت روحیه معنوی و خودباوری در میان نوجوانان شود.
وی خطاب به دانشآموزان تأکید کرد: امروز شما دانشآموزان وظیفه دارید با جدیت در مسیر تحصیل علم و دانش گام بردارید، آینده این کشور را بسازید و با تلاش علمی و اخلاقی ادامهدهنده راه شهدا باشید.
جای خالی 34 کودک شهید در کلاسهای درس
امیر گودرزی با یادآوری جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در جنگ 12روزه گفت: سال تحصیلی جدید در حالی آغاز شد که جای خالی 34 دانشآموز در کنار همکلاسیهایشان بهخوبی پیداست. 34 دانشآموزی که جایشان بر روی نیمکتها و کلاس درس خالی است؛ کودکانی بیگناه که در اوج رویاها و بازیهای کودکانه با قساوت رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند و ما امروز وظیفه داریم یاد و خاطرشان را برای همیشه زنده نگه داریم.
زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست
در ادامه این مراسم، محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و این جملهای عمیق و الهامبخش از بزرگان دینی ماست که پیام تربیتی ارزشمندی برای جامعه، بهویژه برای دانشآموزان دارد.
وی افزود: شهادت در دوران کودکی و خردسالی نشاندهنده اوج ایمان، فداکاری و میهندوستی است. وقتی کودکی در راه دفاع از وطن به شهادت میرسد، این نشاندهنده تربیت دینی و ملی عمیقی است که در خانواده و نهادهای فرهنگی جامعه نهادینه شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر نقش خانواده در تربیت نسل مؤمن و مسئولیتپذیر گفت: کودکی که بدون نگاه سیاسی و تنها از سر عشق به وطن و تعهد به انقلاب و نظام جان خود را فدا میکند، از خانوادهای برخاسته که باورها و ارزشهای دینی و ملی را در وجود فرزندان خود نهادینه کرده است. این نوع تربیت، میراثی گرانبها برای جامعه ماست که باید به نسلهای آینده منتقل شود.
وی ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است. یادوارههای شهدا صرفاً مراسمی نمادین نیستند، بلکه فرصتی هستند برای بازخوانی ارزشهای تربیتی، فرهنگی و هویتی جامعه اسلامی. این یادوارهها باید نسل امروز را با روح فداکاری، مسئولیتپذیری و عشق به میهن آشنا کنند.
انتهای پیام/170