بیست‌وهفتمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز ایلام/آغازی تازه برای عدالت آموزشی و توسعه پایدار در غرب کشور

در آیینی باشکوه با حضور خیران، فرهنگیان، مدیران و مردم ایلام، بیست‌وهفتمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز برگزار شد.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام، بیست‌وهفتمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان ایلام امروز سه‌شنبه در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از خیران نیک‌اندیش، فرهنگیان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فعالان مدرسه‌سازی و مردم نیکوکار استان، جلوه‌ای از مشارکت اجتماعی در مسیر عدالت آموزشی را به نمایش گذاشت.

ایرج زینی‌وند، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در این آیین با تأکید بر این‌که عدالت آموزشی زیربنای عدالت اجتماعی و توسعه پایدار کشور است، اظهار کرد: مدرسه‌سازی امروز فقط ساخت دیوار و سقف نیست، بلکه خلق فضاهای یادگیری الهام‌بخش برای پرورش نسل آینده ایران اسلامی است.

وی با قدردانی از نقش خیران در توسعه زیرساخت‌های آموزشی، افزود: هر کلاس درس تازه‌ساخته، سنگ بنایی برای گسترش تمدن علم و اخلاق در آینده کشور است؛ حرکت خیران مدرسه‌ساز تجلی فرهنگ انفاق، ایمان به عدالت و عشق به آینده فرزندان ایران است.

زینی‌وند با اشاره به اجرای طرح ملی 

نهضت توسعه عدالت آموزشی در دولت چهاردهم، تصریح کرد: هدف این طرح، رفع محرومیت از فضاهای آموزشی و فراهم‌کردن فرصت برابر برای همه دانش‌آموزان است. هیچ دانش‌آموزی، صرفاً به‌دلیل فقر یا دوری جغرافیایی، نباید از حق آموزش محروم بماند.

وی افزود: عدالت آموزشی یعنی اینکه دانش‌آموزان دورافتاده‌ترین روستاها در شهرستان سیروان یا محروم‌ترین محله‌های شهر ایلام همان امکاناتی را تجربه کنند که دانش‌آموزان مدارس پایتخت دارند. استعداد و توان انسانی محدود به موقعیت جغرافیایی یا طبقه اجتماعی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام همچنین بر ضرورت نوسازی مدارس و گسترش آموزش هوشمند تأکید کرد و گفت: ما نمی‌توانیم با ابزارهای دیروز، دانش‌آموزان را برای جهان فردا آماده کنیم. توسعه فناوری‌های آموزشی در مدارس استان اولویت جدی ماست.

 جلال حمره مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام نیز با تقدیر از خیران نیک‌اندیش، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره پاسداشت افرادی است که با نیت خالص و از سرمایه و توان خود برای ساخت و آبادانی مدارس هزینه می‌کنند و نقشی برجسته در تربیت نسل آینده دارند.

وی با اشاره به شعار سال «نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی»، گفت: امسال بر اساس دستور رئیس‌جمهور، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای حذف نابرابری‌های آموزشی صورت گرفته است. در همین چارچوب، ساخت 124 پروژه آموزشی در مناطق مختلف استان تعریف شده و روند اجرای آنها رضایت‌بخش است.

 حمره، شاخص‌های اصلی این نهضت را شامل حذف مدارس کانکسی با بیش از هشت دانش‌آموز، جایگزینی مدارس فرسوده، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، حذف مدارس سنگی و تأمین فضاهای استاندارد آموزشی با تراکم مناسب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 150 پروژه مدرسه‌سازی با مشارکت خیران و پیمانکاران بومی در حال اجراست و انتظار می‌رود تا پایان امسال بخش قابل توجهی از آنها به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در مسیر تحقق شعار برای ایران، برای مدرسه اجرا می‌شوند تا فضاهای آموزشی جدید علاوه بر استحکام، از امکانات مدرن آموزشی، ورزشی و فناوری برخوردار باشند.

به گزارش تسنیم، بیست‌وهفتمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز ایلام با حضور مسئولان ارشد استان، نمایندگان سازمان نوسازی مدارس کشور و جمعی از بانوان فرهیخته برگزار شد و از خیران و نیکوکارانی تجلیل به عمل آمد که با مشارکت داوطلبانه خود، نقش مؤثری در توسعه زیرساخت‌های آموزشی مناطق مختلف استان ایفا کرده‌اند.

جامعه آموزش و پرورش ایلام با بیش از 115 هزار دانش‌آموز و حدود 11 هزار معلم، بیش از یک‌هزار و 260 فضای آموزشی شهری، روستایی و عشایری را در اختیار دارد که بخشی از آنها نیازمند نوسازی، تجهیز و بهسازی است. طرح ملی توسعه عدالت آموزشی در استان ایلام با هدف ارتقای کیفیت فضاهای یادگیری، حذف مدارس فرسوده و ایجاد فرصت‌ برابر آموزشی برای همه دانش‌آموزان کشور در حال اجراست.

انتهای پیام/180/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا