حضور ۱۷۰ شرکت خارجی در نمایشگاه صنعت/تمرکز بر صادرات و خدمات پس از فروش

به گزارش بخش اقتصادی وبانگاه به نقل از ایسنا، صدیف بیکزاده – مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران – در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی صنعت، گفت: در نیمه اول امسال به خاطر شرایط جنگ ۱۲ روزه برخی از نمایشگاههای ملی برگزار نشد اما با وجود همه چالشها، نمایشگاه بینالمللی صنعت امروز به بیست و پنجمین ایستگاه خود رسیده است.
وی افزود: امسال در بخش معرفی فضای کسب و کار شرایط مطلوب تری نسبت به نمایشگاههای قبلی ایجاد شده تا به سوالات پاسخ دهد و فرصتهای جدید و موجود را معرفی کند.
مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه آخرین تکنولوژیهای صنعتی کشور ارائه میشود که بیش از ۴۰۰ شرکت در آن حضور دارند که بیش از ۱۷۰ شرکت خارجی از کشورهایی مثل چین، تایوان، ژاپن، آلمان، بلژیک، ترکیه و دیگر کشورها در این نمایشگاه حضور دارند به طوریکه حضور شرکتهای خارجی سه برابر شده که در آن ماشین آلات خطوط تولید و اتوماسیونهای مربوط به تولید، خدمات پس از فروش حوزه صنعت از خدمات معرفی شده است و در کنار آن نیز نمایشگاه معدن نیز برگزار میشود که تلاش شده تا مولفههای صنعتی، معدنی و تجاری کشور معرفی شود.
بیکزاده ادامه داد: هدف از این نمایشگاه خلق فرصتهای سرمایهگذاری و تجاری داخلی و خارجی در حوزه صنعت و تجارت برای کشور است تا شرایط تجاری و تولید در مسیر مثبتی حرکت کند که هدف آن بیشتر حمایت از کالاهای تولیدی و ایجاد خدمات پس از فروش برای آنها در کشورهای مقصد و هدف است.
وی در پایان گفت: از سال ۱۳۹۷ به بعد و با شدت یافتن تحریمها صنعت نمایشگاهی پس از صنعت خودرو نیز تحریم شد تا فرصتهای پیش رو در بستر نمایشگاهی با چالش روبرو شود. بنابراین نمایشگاه صنعت به عنوان ویترین صنعت کشور پتانسیلها و توانمندیهای صنعتی را ارائه میدهد و رشد تجارت بدون شک با معرفی فرصتهای صنعتی در این بسترها است که میتوان محقق شود.
انتهای پیام