خبرنگاری در جنگ شناختی امروز یک جهاد است

معاون روابط عمومی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به مسئولیت سنگین مقابله با تحریف‌های فکری و انحرافات رسانه‌ای توسط خبرنگاران بیان کرد: خبرنگاری نه یک شغل، بلکه یک جهاد عاشقانه است. دشمن امروز اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای ما را هدف گرفته است.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد، سرهنگ پاسدار غلامرضا ترابی در اختتامیه دوره آموزش خبرنگاری و سواد رسانه با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه‌ای در جهاد تبیین، نقش خبرنگاران بسیجی را در مقابله با جنگ شناختی دشمن بسیار حیاتی دانست و اظهار کرد: شما  خبرنگاران نه‌تنها در حوزه مطالعاتی و مهارتی رشد کرده‌اید، بلکه امروز مسئولیتی تازه بر دوش دارید؛ مسئولیت سنگین مقابله با تحریف‌های فکری و انحرافات رسانه‌ای.

وی با بیان اینکه اختتامیه این دوره به معنای پایان کار آموزش نیست، افزود: پایان این دوره، آغاز یک حرکت جدی است؛ باید با انگیزه و ایمان قدم در عرصه خبرنگاری انقلابی گذاشت.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن اشاره به تهدیدات شناختی علیه باورهای دینی و انقلابی جامعه تصریح کرد: دشمن دیگر با تانک و تفنگ به سراغ ما نمی‌آید، بلکه اعتقادات، ارزش‌ها و باورهای ما را هدف گرفته است.

معاون روابط عمومی سپاه امام رضا(ع) خبرنگاری را نه یک شغل، بلکه جهاد عاشقانه دانست و گفت: اگر خبرنگاری را با عشق و انگیزه دنبال کنید، موفق خواهید بود. در این راه باید هزینه داد، مطالعه کرد، دنبال سوژه رفت و از مشکلات نهراسید.

وی به اهمیت بازنمایی خدمات بسیج در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: بسیج امروز در نگاه برخی به‌اشتباه تهدید تلقی می‌شود؛ در حالی‌که باید با هنر رسانه‌ای این تصویر را به فرصت تبدیل کرد. فعالیت گروه‌های جهادی، خدمات اجتماعی، سازندگی و محرومیت‌زدایی همگی سوژه‌های ارزشمند و مغفول رسانه‌ای‌اند که باید برجسته شوند.

ترابی افزود: در بسیاری از نقاط کشور، گروه‌های بسیجی بدون بودجه سازمانی، از درآمدهای شخصی برای خدمت به محرومان استفاده می‌کنند. این جلوه‌های زیبا از ایمان و مسئولیت اجتماعی، باید در افکار عمومی معرفی شود تا مردم عظمت این حرکت‌ها را بشناسند.

معاون روابط عمومی سپاه امام رضا(ع) با تأکید بر نقش رسانه در اقناع افکار عمومی افزود: نباید پدیده‌ها را سانسور یا بایکوت کرد. امروز هر فرد به نوعی یک رسانه است و هزاران رقیب در فضای مجازی فعال‌اند. مدیریت خبر یعنی اطلاع‌رسانی درست، بهنگام و مؤثر، نه صرفاً سکوت یا حذف.

وی با اشاره به نمونه‌های جهانی از تأثیر رسانه، از وقایع ترکیه، جنبش وال‌استریت و جلیقه‌زردهای فرانسه یاد کرد و خاطرنشان کرد: در همه این موارد، رسانه توانسته بحران را مهار یا هدایت کند؛ همین اهمیت است که رهبر معظم انقلاب نیز بارها درباره آن تأکید کرده‌اند.

ترابی افزود: جریان رقیب ما در فضای رسانه‌ای همواره به دنبال تحریف واقعیت‌هاست. وظیفه ما مقابله با این جریان از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و درست است؛ چون اطلاع‌رسانی، مأموریت ذاتی خبرنگار مؤمن و انقلابی است.

انتهای پیام/282/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا