رسانهها در خط مقدم جهاد اقتصادی/خبرگزاریهای کرمانشاه صدای کارآفرینان میشوند

به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، در بیانات مقام معظم رهبری، کارآفرینی یک کار با ارزش بشمار آمده و در فرمایشات معظم له آمده است که کارآفرینان، پیشران اقتصاد مقاومتی هستند و اگر کارآفرینی رونق بگیرد، هم تولید ملی تقویت میشود، هم اشتغال ایجاد میشود، هم بسیاری از مشکلات اقتصادی حل میشود.
براساس آنچه که گفته شد و اهمیت کارآفرینی برای استان کرمانشاه که همواره در رتبه نخست نرخ بیکاری کشور قرار داشته است، نشستی به همت بسیج رسانه استان و با حضور اعضای کانون کارآفرینان برتر رسمی کرمانشاه و مدیران دفاتر خبرگزاریهای در استان، در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.
رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه در این نشست، بر ضرورت نقشآفرینی رسانهها در حمایت از کارآفرینان و ترویج فرهنگ کارآفرینی تأکید کرد.
محمدباقر عباسی با اشاره به تأکید اسناد بالادستی کشور مبنی بر توسعه کارآفرینی گفت: همه ما میدانیم که نظام دیوانسالار موجود در کشور و برخی تنگنظریهای محلی از مهمترین موانع پیشروی فعالان اقتصادی است و در بسیاری از موارد دلیل ورشکستگی واحدهای تولیدی از سمت کارآفرین نیست، بلکه موانعی که به جای تسهیلگری، مانع ایجاد میکند یک واحد تولیدی را به تعطیلی کشاندهاند.
وی افزود: مهمترین عنصر حرکت یک جامعه، ذهن و باور آن جامعه است و این رسانهها هستند که میتوانند پیشفرضهای ذهنی جامعه را بسازند یا تغییر دهند و بنابراین رسانهها نقش تعیینکنندهای در جهتدهی به افکار جامعه دارند.
رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه با بیان اینکه همجواری استان با کشور عراق، ظرفیت ویژهای برای نقشآفرینی اقتصادی ایجاد کرده است گفت: با وجود این ظرفیتها، بسیاری از مردم و بهویژه جوانان از فعالیتها و توانمندیهای کارآفرینان استان آگاهی ندارند و ما باید با کمک رسانهها این دستاوردها را به مردم معرفی کنیم تا امید و انگیزه در جامعه تقویت شود.
وی با تأکید بر اینکه بسیج رسانه برای حمایت عملی از کارآفرینان پای کار آمده است، افزود: ما برای جبران کمکاریها آمدهایم، نه برای شعار دادن. همه ظرفیتهای رسانهای استان شامل خبرگزاریهای رسمی در خدمت معرفی فعالیتهای کارآفرینان خواهند بود و هر جا نیاز به همکاری و تولید محتوا باشد، آمادهایم برنامهسازی کنیم و صدای کارآفرینان را به گوش مردم برسانیم.
رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه با اشاره به حضور خبرنگاران در میدان گفت: در جنگ تحمیلی 12 روزه، نخستین کسانی که در محل حادثه حاضر شدند، خبرنگاران بودند؛ حتی پیش از نیروهای امدادی و این نشان میدهد که رسانه در خط مقدم جهاد خدمت و آگاهیبخشی است.
عباسی خطاب به کارآفرینان استان گفت: ما آمدهایم تا بیشتر بشنویم و مشکلات شما را بشناسیم و پس از جمعبندی نظرات، برنامهریزی خواهیم کرد تا خبرگزاریها بتوانند با کیفیت و کمیت مطلوب در این عرصه نقشآفرینی کنند و رسانه واقعاً صدای کارآفرینان استان باشد و با همافزایی رسانه و کارآفرینان، جایگاه کرمانشاه در عرصه تولید و اشتغال بیش از پیش ارتقا یابد.
رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه با اشاره به حضور مدیران خبرگزاریهای رسمی استان در این جلسه گفت: این گروه جریان اصلی تولید محتوای رسانهای در استان کرمانشاه با کمک خبرنگاران متعهد و با سابقه بر عهده دارند که در چنین نشستهایی بهجای مسئلهسازی، بهدنبال حل مسئله هستند.
رئیس کانون کارآفرینی کرمانشاه با اشاره به فعالیت حدود 90 شرکت دانشبنیان و فناور در این مجموعه گفت: متأسفانه تاکنون نزدیک به 40 واحد به دلیل مشکلات متعدد ورشکست شده یا فعالیت خود را متوقف کردهاند.
نامداری افزود: سیاستهای کانون طی سه سال اخیر تغییر کرده و تمرکز اصلی آن بر توسعه فرهنگ کارآفرینی به جای پیگیری مستقیم مسائل زیرساختی مانند آب، برق و تسهیلات قرار گرفته است.
وی از وجود برخی کارشکنیها در روند فعالیت کانون انتقاد کرد و گفت: رسانهها میتوانند در پیگیری و انعکاس مشکلات کارآفرینان نقشی مؤثر ایفا کنند.
در این نشست مدیران واحدهای تولیدی استان به موضوعاتی همچون نبود نیروی کار دارای مهارت، عدم تابآوری مدیران کل در برابر انتقادات کارآفرینان، روند کند جلسات بررسی مشکلات کارآفرینان، عملکرد سلیقهای بانکها در پرداخت تسهیلات کارآفرینی، نبود فرهنگ کارآفرینی در نسل جدید و… اشاره کردند.
در این نشست مدیران خبرگزاریها بر ضرورت همکاری متقابل رسانهها و کارآفرینان برای شناسایی و اطلاعرسانی مشکلات موجود تأکید کردند.
انتهای پیام /

