تولید خودروهای پاک جیلی در کارخانه قدیمی

به گزارش بخش اقتصادی وبانگاه به نقل از ایسنا، یک فرد آگاه گفت: این خودروساز چینی در ماههای اخیر برای بررسی امکانسنجی این طرح مذاکراتی کرده است. او افزود: هنوز تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام مدلها یا برندها در این کارخانه تولید خواهند شد، گرفته نشده است.
کارخانه شنیانگ نورسوم، یکی از کارخانههای مشترک جنرال موتورز و سایک در چین، ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو را داشت و برای ساخت مینیونهای «بیوک جی ال ۸» (GL۸) و شاسیبلند «شورولت تراکر» برای بازار چین استفاده میشد.
جنرال موتورز و سایک پس از کاهش فروش برندهای شورولت، بیوک و کادیلاک این خودروساز آمریکایی در چین از اوج دو میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۱۷، به ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴، در فوریه، این کارخانه را تعطیل کردند. این اقدام جیلی، راهبرد این شرکت مبنی بر استفاده از کارخانههای تولید خودروی موجود به جای ایجاد کارخانههای جدید را برجسته میکند.
اریک لی، رئیس هیئت مدیره، در ماه ژوئن نسبت به ظرفیت مازاد در صنعت خودروسازی جهانی هشدار داد.
جیلی همچنین روز دوشنبه، قراردادی را برای استفاده از کارخانه رنو در برزیل برای تولید خودروهای برند جیلی برای فروش در بزرگترین بازار آمریکای لاتین منعقد کرد.
بر اساس گزارش رویترز، فروش جیلی در سال میلادی جاری رشد داشته و سهم بازار را از رقیبش، بیوایدی، گرفته است. کل فروش خودروهای این خودروساز در ۹ ماه منتهی به پایان سپتامبر، نسبت به سال گذشته، ۲۹ درصد افزایش یافته و به ۲.۹۵ میلیون دستگاه خودرو رسیده، زیرا فروش مدلهای انرژی پاک رقابتی از جمله خودروهای تمام برقی، پلاگین هیبریدی و خودروهای با سوخت متانول، ۶۸ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام