مهندسی ستون فقرات توسعه علمی و صنعتی کشور است

رئیس انجمن آموزش مهندسی ایران گفت: حمایت از دانشگاه‌ها و توسعه علم و فناوری، ضرورتی انکارناپذیر برای پیشرفت کشور عزیزمان ایران است، چراکه نظام آموزش مهندسی، ستون فقرات توسعه علمی و صنعتی کشور است.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا توفیقی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس انجمن آموزش مهندسی ایران پیش از ظهر امروز در نهمین کنفرانس بین المللی آموزش مهندسی ایران گفت: حمایت از دانشگاه‌ها و توسعه علم و فناوری، ضرورتی انکارناپذیر برای پیشرفت کشور عزیزمان ایران است. اگر تحولات صنعتی و فناوری را در دو یا سه قرن گذشته مرور کنیم، به روشنی درخواهیم یافت که مهندسین در این تحولات نقش تعیین‌کننده و کلیدی داشته‌اند. این مهندسین در دانشگاه‌ها و به‌ویژه در دانشکده‌های مهندسی پرورش می‌یابند؛ بنابراین نظام آموزش مهندسی، ستون فقرات توسعه علمی و صنعتی کشور است.

وی افزود: با درک این اهمیت، حدود دو دهه پیش، همکاران ارزشمند بنده در فرهنگستان علوم، اقدام به تأسیس انجمن آموزش مهندسی ایران کردند و هدف از این اقدام ارتقاء کیفیت آموزش مهندسی در کشور بوده است، در این مدت، انجمن با برگزاری همایش‌ها، سخنرانی‌ها، میزگردها و کارگاه‌های تخصصی، تلاش کرده است تا در کنار توجه به کمیت آموزش، کیفیت آن را نیز ارتقاء دهد و مدیران و سیاست‌گذاران کشور را با اهمیت آموزش مهندسی و فناوری‌های نوظهور آشنا سازد.

توفیقی تصریح کرد: با بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی و دستاوردهای دانشگاه‌های معتبر جهان و همچنین ظرفیت‌های علمی داخلی، انجمن آموزش مهندسی ایران گام‌های مؤثری در این مسیر برداشته است. از همه شما عزیزان دعوت می‌کنم که با عضویت در انجمن و مشارکت در کمیته‌ها و شاخه‌های مختلف آن در دانشگاه‌های سراسر کشور، این نهضت علمی را یاری رسانید.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس انجمن آموزش مهندسی ایران بیان کرد: در اینجا لازم می‌دانم صمیمانه از دانشگاه اراک و همکاران گرامی‌ام در این دانشگاه تشکر کنم. همه ما می‌دانیم برگزاری چنین همایش‌هایی با پیچیدگی‌های فراوانی همراه است، اما همکاران پرتلاش دانشگاه اراک با برنامه‌ریزی دقیق و منظم، مسئولیت این رویداد را به‌خوبی بر عهده گرفتند. امیدوارم این همایش گامی مؤثر در جهت آشنایی با روش‌های نوین آموزش مهندسی و ارتقاء کیفیت آن در کشور باشد؛ به‌گونه‌ای که در بستر این تحول، جوانانی با دانش، مهارت و بینش متعالی تربیت شوند و بتوانند به جامعه، مردم و کشور خود خدمت کنند.

انتهای پیام/711/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا