مدرسه فرصتی برای شناسایی استعدادها و پایه‌گذاری آینده کشور است

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه فقط یک مکان فیزیکی نیست بلکه فرصتی برای شناسایی استعدادها و پایه‌گذاری آینده کشور است و هیچ راهی برای حل مسائل کشور جز بازگشت به مدرسه وجود ندارد.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اصغر باقرزاده درر نشست شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با گرامیداشت یاد و نام شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان گفت: برگزاری نشست‌های شورای آموزش و پرورش در سطح بالا و با حضور استاندار، نماینده ولی‌فقیه و مدیران ارشد استان نشان از جایگاه رفیع تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی دارد.

وی با بیان اینکه آینده هر کشور از کلاس‌های درس آغاز می‌شود، اظهار کرد: مدرسه در ادبیات جهانی زانوی یک ملت است؛ جایی که مردم برای ایستادن، ساختن و ماندن از آن نیرو می‌گیرند. جامعه امروز ما محصول مدارس دیروز ماست و فردای کشور مدیون مدارس امروز است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: بانک جهانی هر سال گزارشی از روند یادگیری دانش‌آموزان منتشر می‌کند و بر اساس آن، مسیر آینده اقتصادی و اجتماعی کشورها مشخص می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهیم آینده‌ای روشن داشته باشیم، باید امروز برای مدرسه سرمایه‌گذاری کنیم.

 هیچ توسعه‌ای بدون مدرسه ممکن نیست

باقرزاده با اشاره به اینکه مدرسه تنها یک مکان نیست بلکه یک «امکان» است، گفت: مدرسه بستری است برای شکوفایی استعدادها، هدایت صحیح جوانان و شکل‌گیری سرمایه انسانی. هر کشوری با هر میزان مشکل و بحران، راه‌حلش بازگشت به مدرسه است. هیچ مسیر پایداری برای توسعه جز از مسیر مدرسه نمی‌گذرد.

وی با تقدیر از نگاه استاندار خراسان جنوبی نسبت به آموزش و پرورش اظهار داشت: در طول دو دهه مسئولیت‌های مختلف، کمتر دیده‌ام که استانی شورای آموزش و پرورش را مهم‌ترین جلسه خود بداند؛ این نگاه تحولی و آینده‌ساز است و می‌تواند بخش مهمی از مسائل استان را حل کند.

 «برای ایران، برای مدرسه»؛ شعار تحول

مشاور وزیر با اشاره به شعار دکتر کاظمی وزیر آموزش و پرورش گفت: شعار ” برای ایران، برای مدرسه” نگاهی عمیق به نقش آموزش و پرورش در توسعه ملی دارد. هیچ چیزی برای ایران حاصل نمی‌شود مگر اینکه همه چیز برای مدرسه فراهم شود.

وی افزود: مدرسه محل پایه‌گذاری علم، فناوری و حتی بنیان‌های اقتصادی آینده کشور است و معلمان کلیدی‌ترین نقش را در این مسیر دارند.

 مشارکت عمومی در آموزش و پرورش

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید نهضت بازگشت به مدرسه را سرلوحه قرار دهیم. هر فرد در جامعه – صرف‌نظر از شغل و جایگاه – می‌تواند در آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کند؛ چه با ایده، چه با تجربه و چه با حمایت مالی یا معنوی.

وی با اشاره به هم‌افزایی مسئولان استان افزود: کمتر پیش می‌آید که استاندار، نماینده ولی‌فقیه، نیروهای نظامی و انتظامی، شهردار و دانشگاه علوم پزشکی همه در کنار هم برای ارتقای آموزش و پرورش قرار بگیرند؛ این یک نعمت بزرگ است که باید قدر آن را دانست.

 قدردانی از نگاه توسعه‌محور استان

مشاور وزیر با بیان اینکه استمرار نشست‌های شورای آموزش و پرورش در خراسان جنوبی نشانه اهتمام مسئولان به تعلیم و تربیت است، گفت: برگزاری پانزدهمین یا شانزدهمین جلسه شورا در سال جاری، آن هم با حضور همه مدیران ارشد، بیانگر اهتمام و پیگیری جدی استان برای بهبود وضعیت آموزشی است.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: اطمینان داریم با استمرار این روند، مردم استان به حق خود در حوزه آموزش و پرورش خواهند رسید و زمینه تحقق عدالت آموزشی بیش از پیش فراهم می‌شود.

انتهای پیام/258

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا