پیوند مدرسه، خانواده و کارگاه؛ کلید تربیت نسلی توانمند در مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت هم‌افزایی سه ضلع اصلی تعلیم و تربیت یعنی خانواده، مدرسه و امکانات آموزشی تأکید کرد و گفت: ‌فقط با تعامل مستمر و مجهز کردن کارگاه‌ها و توسعه مهارت‌آموزی می‌توان زمینه تربیت دانش‌آموزانی توانمند ‌را فراهم کرد.
استانها

به گزارش خبرنگار تسنیم از ساری، همایش پیوند بین کارگاه، خانواده و مدرسه» با حضور مدیرکل و معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در سالن همایش‌های هلال احمر برگزار شد.

فریدون کلبادی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این همایش، خانواده را یکی از ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: اگر به دنبال مدرسه، مدیر و معلم خوب هستیم، باید خانواده، مدرسه و امکانات آموزشی با اقتدار و هم‌افزایی در کنار هم حرکت کنند تا فرزندان توانمند تربیت شوند.

وی افزود: در دنیای امروز، مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های عملی برای دانش‌آموزان اهمیت ویژه دارد. تجهیز کارگاه‌ها و توسعه آموزش‌های مهارتی، مسیر شناسایی ظرفیت‌های جدید را هموار می‌کند و با نگاه بلندمدت و هم‌اندیشی می‌توان به موفقیت‌های بزرگ در نظام آموزشی دست یافت.

ایمان اوانی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز نقش خانواده‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت را کلیدی خواند و خاطرنشان کرد: مدارس دنیا دچار تحول بنیادین شده‌اند و خانواده‌ها امروز نقشی جدی‌تر، مؤثرتر و پررنگ‌تر در آموزش دارند. این حضور فعال باید به رسمیت شناخته و با برنامه‌ریزی مدون تقویت شود.

وی ادامه داد: تحولات سریع علمی، فناوری و اجتماعی، نظام تعلیم و تربیت را ملزم به آمادگی و انعطاف‌پذیری کرده است. در این مسیر، بازنگری جسورانه در نقش معلم، جایگاه دانش‌آموز، کتاب‌های درسی و شیوه تولید محتوا ضروری است.

معاون آموزش متوسطه استان بر ضرورت تلفیق دانش با مهارت‌آموزی نیز تأکید کرد و گفت: آموزش زمانی اثربخش است که با مهارت‌های عملی و کاربردی همراه باشد. هدف ما تربیت نسلی است که علاوه بر دانش نظری، توانایی‌های عملی، فنی و مهارتی لازم برای ورود موفقیت‌آمیز به زندگی فردی، اجتماعی و بازار کار را داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا