370 دانشآموز اردبیلی در رشته پزشکی قبول شدند

به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سید اردشیر رشیدی در نشست مطالبهگران و اعضای کمیته فرهنگی اصناف و بازاریان در اردبیل، اظهار کرد: مسئله فرهنگ و آموزش و پرورش از اساسیترین و مبناییترین مسئله در کشور است که اصلاح و ارتقای آن نیاز به همت همگانی و تلاش جمعی دارد چرا که یک شبه نمیتوان این مشکلات را برطرف کرد.
وی افزود: در دولت چهاردهم خوشبختترین وزیر، وزیر آموزش و پرورش است چرا که رئیس جمهور در بیش از 100 جلسه شورای آموزش و پرورش شخصا حاضر شده و پیگیریهای لازم را در حل مشکلات حوزه آموزش و پرورش انجام داده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در دولت چهاردهم به یک ادبیات مشترک دررفع کمبود فضای آموزشی و ارتقای کیفی تعلیم و تربیت دست پیدا کردیم تا از شرایط وحشتناک کمبود فضاهای آموزشی و فقدان کیفیت آموزشی به نوعی نجات پیدا کنیم.
رشیدی گفت: هر چند ما در فضاهای آموزشی در شرایط بحرانی قرار داریم اما فقدان کیفیت آموزشی خود بزرگترین بحران در نظام تعلیم و تربیت است و به نوعی ما در برخی از رشتهها با مازاد نیرو آن هم نیروی بیکیفیت در استان روبهرو هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته 300 نیرو با عنوان نیروهای پرورشی وارد آموزش و پرورش استان اردبیل شده که عمدتا در رشتههای غیرمرتبط و غیرتخصصی است که سازماندهی نیروها در مناطق مختلف چالشهای جدی به وجود آورده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در آزمون استخدامی امسال 70 درصد نمرات علمی و 30 درصد مصاحبه اعمال شد در حالی که در گذشته برعکس این عمل شده بود.
رشیدی به مطالبات معلمان و بازنشستگان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر آموزش و پرورش هیچ مطالبه معوق پرداختی به معلمان ندارد و قرار است پاداش بازنشستگان نیز تا اسفندماه پرداخت شود.
وی در مورد جذب نیروی با کیفیت بیان کرد: اصلیترین رویکرد آموزش و پرورش در دولت چهاردهم همین موضوع است و قطعا ما در استخدامهای جدید این امر را ملاک عمل قرار خواهیم داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به شرایط ناعادلانه برگزاری کنکور در سطح کشور و پایین بودن جذب دانشگاههای استان در تنوع بخشی به رشتههای تحصیلی ادامه داد: امسال 370 نفر از دانشآموزان استان اردبیل در رشته پزشکی در کنکور قبول شدهاند.
رشیدی اظهار کرد: دانشآموزان این استان باهوش هستند و حتی در نمرات نهایی نیز به رغم برخی ناترازیها و تعطیلی 40 روزه مدارس در سال تحصیلی گذشته، ما توانستیم یک رتبه ارتقای جایگاه پیدا کرده و در مکان 19 بایستیم.
وی رتبه استان را در کنکور 25 تا 27 اعلام کرد و گفت: باید به صورت تخصصی در این حوزه کار شود چرا که عمده مشکل ما پایین بودن پذیرش دانشگاههای استان و نبود رشتههای تاپ و مطابق با سلیقه دانشآموزان است که این امر مانعی جدی به وجود آورده است.
انتهای پیام/131/.