افتتاح 2 آموزشگاه خیرساز یزد با حضور وزیر آموزش و پرورش/ درخواست خاص نماینده از وزیر!

به گزارش بخش استانها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، آموزشگاه خیری «کارگر شریف» با زیربنایی به مساحت دو هزار متر مربع و در زمینی به وسعت دو هزار و پانصد متر مربع احداث شده است.این آموزشگاه شامل 12 کلاس درس استاندارد است و ظرفیت مناسبی برای پذیرش دانشآموزان در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.
همچنین آموزشگاه خیری «نسرین نصیری» امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و آقای خانمحمدی افتتاح شد و رسما به عنوان یکی از مدارس خیری استان یزد برای آموزش دانشآموزان مورد استفاده قرار گرفت.
این پروژه آموزشی دارای زیربنایی به مساحت دو هزار و چهارصد و بیستویک متر مربع و زمینی بالغ بر چهار هزار متر مربع است که همچون آموزشگاه کارگر شریف، دارای 12 کلاس درس استاندارد میباشد.
این دو افتتاح در راستای تعهد خیران مدرسهساز و حمایت دولت برای رفع کمبود فضای آموزشی در استان یزد انجام شده و گامی مؤثر در مسیر ارتقای عدالت آموزشی، بهبود کیفیت یادگیری و ایجاد فرصتهای برابر برای دانشآموزان منطقه بهشمار میرود.
در استان یزد هنوز 90 مدرسه نیمهتمام وجود دارد
محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس در مراسم بهرهبرداری از مدرسه دخترانه «سکینه مرتاض» یزد که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: آنچه یزد را به دارالعلم و دارالعباده تبدیل کرده، روحیه ایثار، ایمان و خدمت انسانهای بزرگی است که زندگی خود را وقف خدمت به فرزندان این سرزمین کردهاند.
وی گفت: بارها شاهد بودهام که برخی از خیران برای ساخت مدرسه، خانه خود را فروختهاند تا بنای علم و تربیت در شهرشان برپا بماند؛ این روحیه ایثار، میراث گرانبهای مردمان دارالعباده است که باید بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: از تلاشهای وزارتخانه برای اجرای طرح نهضت توسعه عدالت آموزشی و تجهیز مدارس کشور قدردانی میکنم، اما در استان یزد هنوز 90 مدرسه نیمهتمام وجود دارد که خیران سهم خود را ادا کردهاند و اکنون چشمانتظار همراهی دولت برای تکمیل این طرحها هستند.
جوکار تصریح کرد: طرح تحول در آموزش و پرورش باید از سطح مدرسه آغاز شود، زیرا مدرسه بستر اصلی تحقق هرگونه تغییر بنیادین در نظام تعلیم و تربیت است. اگر این بستر فراهم نشود، نمیتوان انتظار داشت سند تحول بنیادین به نتیجه مطلوب برسد.
وی افزود: نقطه کانونی هر تحول واقعی، خودِ مدرسه است و باید امکانات، برنامهها و منابع انسانی بر محور مدرسه متمرکز شوند تا کیفیت آموزشی و تربیتی ارتقا یابد.
نماینده مردم یزد خاطرنشان کرد: دیدگاه جدید آموزش و پرورش باید بر توانمندسازی مدارس و معلمان به عنوان مجریان اصلی برنامههای کلان متمرکز باشد، زیرا هیچ سند تحولی بدون حضور معلم توانمند و مدرسه پویا به سرانجام نخواهد رسید.
رجال بزرگ استان یزد در خدمت صادقانه به مردم ثابت قدم بودهاند
استاندار یزد نیز در این مراسم با تبریک این اقدام خیرخواهانه و ضمن خیرمقدم به وزیر آموزش و پرورش، اظهار داشت: استان یزد به رجال بزرگی میبالد که بزرگی خود را نه در مقام و ثروت، بلکه در خدمت صادقانه به مردم ثابت کردهاند.
وی با استناد به آیه شریفه «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَكُمْ أَیُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا»، خاطرنشان کرد: فلسفه حیات انسان، آزمونی الهی برای سنجش نیکوترین اعمال است و خداوند انسان را میآزماید تا روشن شود چه کسانی در مسیر رضایت او گام برمیدارند.
استاندار افزود: خیران و نیکوکاران مصداق آیه شریفه «وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ» هستند؛ کسانی که از آنچه خداوند به آنان عطا کرده، در راه خیر و رضای الهی هزینه میکنند؛ چه آن نعمت علم باشد، چه مال، توان یا زبان خیر برای ایجاد صلح و همدلی در جامعه.
وی با قدردانی ویژه از دکتر مرتاض و فرزند ایشان اظهار داشت: این خانواده شریف با نیت الهی و از سر عشق به خدمت، داشتههای خود را وقف آموزش و تربیت فرزندان این سرزمین کردهاند و مایه افتخار مردم یزد هستند.
استاندار یزد تصریح کرد: خوشبختانه استان یزد از دیرباز خاستگاه خیران بزرگی بوده است که با روحیه ایثار و نیکوکاری، بنیان مدارس، بیمارستانها و مراکز فرهنگی را برای نسلهای آینده بنا نهادهاند.
انتهای پیام/781/.