حذف کامل فاکتور‌های کاغذی از دی‌ماه 1404

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد، گفت: از اول دی‌ماه 1404، صدور صورتحساب کاغذی فاقد اعتبار مالیاتی خواهد بود و همه فعالان اقتصادی موظف‌اند تنها از صورتحساب الکترونیکی در سامانه مؤدیان استفاده کنند. 
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از یزد، محسن مرداسی، مدیرکل امور مالیاتی استان یزد، در نشست با خبرنگاران از حذف کامل فاکتورهای کاغذی و الزام به صدور صورتحساب الکترونیکی از اول دی‌ماه 1404 خبر داد و گفت: صورتحساب‌های کاغذی از این تاریخ فاقد اعتبار مالیاتی در محاسبه مالیات بر ارزش افزوده خواهند بود و مورد پذیرش سازمان قرار نمی‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، افزود: این طرح گامی مهم در جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، کاهش فرار مالیاتی و تسهیل بررسی‌های سیستمی است و به منظم‌تر شدن فرآیندهای مالی کشور کمک می‌کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد با تأکید بر لزوم آمادگی فعالان اقتصادی برای اجرای این طرح، گفت: مودیان باید هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام در سامانه مؤدیان و فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای صدور و ارسال صورتحساب الکترونیکی مطابق با استانداردهای سازمان امور مالیاتی اقدام کنند. عدم رعایت این قانون از دی‌ماه موجب خواهد شد اعتبار صورتحساب‌های خرید مورد پذیرش قرار نگیرد و مؤدیان مشمول جرایم مالیاتی شوند.

مرداسی در ادامه از تغییر در نحوه ارسال اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده نیز خبر داد و افزود: از دوره‌های تابستان و پاییز 1404، مودیان موظف خواهند بود اطلاعات خریدهای خود را به‌صورت سیستمی و در قالب فرم‌های الکترونیکی جدید در اظهارنامه ثبت کنند.

 وی گفت: این تغییرات که مکمل اجرای سیستم صورتحساب الکترونیکی است، موجب افزایش دقت در بررسی‌ها، کاهش خطا و تسریع در رسیدگی‌های مالیاتی خواهد شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد در پایان تأکید کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در حال آموزش، اطلاع‌رسانی و فراهم‌سازی بسترهای فنی لازم است تا فعالان اقتصادی بتوانند بدون دغدغه در این طرح مشارکت کنند و از مزایای آن از جمله کاهش هزینه‌های مالیاتی و سهولت در رسیدگی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/784/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا