82 درصد از شهروندان مشهدی رفتار قانونمند ترافیکی دارند

مرتضی جمشیدی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم از مشهد با تأکید بر ضرورت توزیع عادلانه فضاهای پارک حاشیهای در معابر شهری مشهد اظهارکرد: مدیریت توقف در معابر به معنای ایجاد محدودیت نیست، بلکه تلاشی برای برقراری عدالت و نظم شهری است، پارک حاشیهای متعلق به همه شهروندان است و باید فرصت استفاده از آن به صورت عادلانه میان همه تقسیم شود.
وی افزود:طبق گزارش ششماهه ما ، 82 درصد از شهروندان مشهدی رفتار قانونمند در توقف خودرو داشتهاند و مدت توقف آنها کمتر از یک ساعت بوده است. این آمار نشان میدهد اکثریت مردم قانونمدارند و از طرح ، استقبال کردهاند.
جمشیدی با اشاره به تسهیلات پیشبینیشده در طرح مدیریت توقف افزود:نیمساعت نخست پارک برای همه رایگان است تا شهروندان بتوانند امور روزمره و کوتاهمدت خود را بدون دغدغه انجام دهندبنابراین هدف ما درآمدزایی نیست؛ بلکه ایجاد نظم، عدالت در استفاده از فضاهای عمومی و تسهیل تردد در معابر است.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد همچنین تأکید کرد: تنها درصد کمی از افراد که با طرح مخالفت دارند، سهم ناچیزی از کل کاربران معابر را تشکیل میدهند ،با این حال، مدیریت شهری همواره آماده شنیدن دیدگاهها و اصلاح فرآیندها در جهت منافع عمومی است اما نباید فراموش کرد که منافع جمعی شهر بر منافع فردی ارجحیت دارد.
وی خاطرنشان کرد:اجرای مدیریت هوشمند توقف، یکی از گامهای مؤثر در کاهش توقفهای دوبله، رفع گلوگاههای ترافیکی و بازگرداندن انضباط به معابر شهری است. این اقدام، بخشی از مسیر هوشمندسازی ترافیک و ارتقای کیفیت زندگی شهری در مشهد به شمار میرود.
جمشیدی با اشاره به اینکه مدیریت توقف در معابر به معنای ایجاد محدودیت نیست، بلکه تلاشی برای برقراری عدالت و نظم شهری است بنابراین پارک حاشیهای یا همان الیت متعلق به همه شهروندان است و باید فرصت استفاده از آن به صورت عادلانه میان همه تقسیم شود.
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد تصریح کرد:خوشبختانه 65 درصد توقف زیر نیم ساعت نیز از اقدامات دیگر مردم مشهد در سطح شهر بوده همچنین سیاست دوره ششم مدیریت شهری نیز با نگاه رفع آشفتگی و به منظور ارائه خدمت مطلوب برای زائران و مجاوان نیز تاکید داشتند.
انتهای پیام/282