اجرای طرح کاهش موقت ترافیک در محور قنات اسلام‌شهر برای تأمین ایمنی تردد

طرحی موقت برای کاهش لاین‌های ترافیکی و سرعت خودروها در محدوده قنات قدیم و جدید اسلام شهر برای ایجاد باند اضطراری و افزایش ضریب ایمنی در زمان عبور دستگاه حفار تونل مترو (TBM) اجرا می‌شود.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اسلام‌شهر، خط مترو اسلام‌شهر که از دی‌ماه 1397 کلنگ‌زنی شد، با نقطه آغازین ایستگاه آزادگان فعالیت خود را آغاز کرده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، تا میدان قائم این شهر امتداد خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، حفاری تونل این پروژه در بخشی به صورت دستی و در محور ایستگاه آزادگان تا محل آغاز عملیات حفاری ماشینی به طول 900 متر انجام شده که این بخش سال گذشته به پایان رسید.

قطعه دیگری از این مسیر نیز به طول 5.5 کیلومتر تا میدان نماز به طور کامل حفاری و به اتمام رسیده است. در فاز سوم و در ادامه پیشروی پروژه، دستگاه حفار TBM هم‌اکنون به زیرگذر واقع در ابتدای خیابان نواب، در بلوار بسیج اسلام‌شهر رسیده است.

عبور از این بخش به دلیل وجود چندین قنات در مسیر و همچنین زیرگذر خیابان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است تمهیدات و تدابیر فنی لازم برای گذر ایمن و کم‌خطر از این منطقه اندیشیده شود.

اخبار اسلامشهر , مترو (قطار شهری) , حمل و نقل عمومی , ترافیک ,

کمربندی جنوبی اسلامشهر و بهارستان در انتظار تأمین اعتبار

در همین رابطه، رضا قاسمی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل ریلی شهرداری اسلام‌شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، به تشریح جزئیات و اقدامات در دست اجرا پرداخته است.

قاسمی در تشریح جزئیات این طرح گفت: بر اساس مدل‌سازی‌های نرم‌افزاری و تحلیل آمار ترافیکی معابر قبل و بعد از اجرای طرح که با استفاده از داده‌های دوربین‌های ترافیکی و اطلاعات «گوگل ارث» انجام شده، پیش‌بینی می‌شود وضعیت ترافیکی اگرچه سنگین خواهد بود، اما بحرانی نیست و قابل تحمل است.

وی افزود: این طرح به طول حدود 150 متر، از محدوده قنات جدید تا بعد از قنات قدیمی اجرا می‌شود و با استفاده از بشکه و علائم موقت، لاین‌های ترافیکی موقتاً کاهش می‌یابد.

مدیر سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری اسلام‌شهر با بیان اینکه این اقدام به‌صورت آزمایشی برای دو تا سه روز اجرا و سپس به مدت دو هفته تداوم می‌یابد، تصریح کرد: هدف اصلی از این کار، کاهش سرعت خودروها و اختصاص یک باند اضطراری برای مواقع ضروری در زمان عبور دستگاه حفار تونل مترو است.

قاسمی در پایان با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود حادثه‌ای رخ ندهد، خاطرنشان کرد: این اقدام یک الزام احتیاطی برای رعایت حداکثر ایمنی است تا در صورت بروز هرگونه ریسک احتمالی مرتبط با عملیات عمرانی، مخاطرات به حداقل برسد.

اخبار اسلامشهر , مترو (قطار شهری) , حمل و نقل عمومی , ترافیک ,

انتهای پیام/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا