افزایش حمایت‌ها از آموزش و پرورش در مناطق محروم اراک

فرماندار اراک از افزایش حمایت‌ها از آموزش و پرورش در مناطق محروم اراک خبر داد و گفت: ظرفیت خیران در توسعه عدالت آموزشی در اراک به کار گرفته می شود.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، عبدالرضا حاجعلی‌بیگی، فرماندار شهرستان اراک، پیش از ظهر امروز جلسه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در اراک با اشاره به اهمیت عدالت آموزشی گفت: عدالت آموزشی از بنیادی‌ترین ارکان عدالت اجتماعی و توسعه پایدار است، جامعه‌ای عادلانه زمانی شکل می‌گیرد که همه شهروندان، صرف‌نظر از موقعیت جغرافیایی، اقتصادی یا فرهنگی، از فرصت برابر برای آموزش باکیفیت برخوردار باشند که آموزش عادلانه نه‌تنها مسیر رشد فردی را هموار می‌کند، بلکه نیروی انسانی توانمند و آگاه برای پیشرفت ملی پرورش می‌دهد.

وی افزود: در کشور ما، آموزش و پرورش به عنوان نهادی فراگیر، نقش محوری در تحقق عدالت آموزشی دارد، با این حال، تفاوت‌های قابل توجه میان مناطق شهری و روستایی، مدارس دولتی و غیردولتی، و همچنین دسترسی نابرابر به امکانات آموزشی نوین، از جمله چالش‌هایی است که مانع تحقق کامل این هدف می‌شود که این نابرابری‌ها، اگر به‌درستی مدیریت نشوند، می‌توانند به شکاف‌های اجتماعی و کاهش عدالت فرصت‌ها در آینده منجر شوند.

حاجعلی بیگی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی ما، ارتقاء کیفیت آموزشی و فراهم‌سازی فضای مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان است به طوریکه تحقق عدالت آموزشی از مطالبات مؤکد رئیس‌جمهور بوده و لازم است تمامی متولیان با نگاه ویژه و جهادی، در مسیر اجرای آن گام بردارند که برای پیشبرد این هدف، باید از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، خیرین مدرسه‌ساز، اصناف، تجار، سازمان‌ها و گروه‌های مردمی بهره‌گیری شود تا روند اجرای پروژه‌ها سرعت گیرد و عدالت آموزشی به‌صورت عینی در همه نقاط شهرستان محقق شود.

فرماندار اراک با اشاره به ضرورت توجه آموزش و پرورش به مناطق محروم اظهار کرد: حمایت از آموزش و پرورش به‌ویژه در مناطق محروم، مسئولیتی اجتماعی و انسانی است. تلاش ما بر این است تا شرایط تحصیل دانش‌آموزان در تمامی مناطق شهرستان بهبود یابد؛ چرا که این امر نه تنها موجب ارتقاء سطح آموزش، بلکه زمینه‌ساز رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی نیز خواهد بود.

وی بیان کرد: تحقق عدالت آموزشی نیازمند برنامه‌ریزی جامع، سرمایه‌گذاری هوشمند و رویکردی انسانی در سیاست‌گذاری‌های آموزشی است. تجهیز مدارس مناطق کم‌برخوردار، توسعه آموزش مجازی برای مناطق دورافتاده، ارتقای کیفیت معلمان، و بازنگری در نظام توزیع منابع آموزشی از جمله گام‌های اساسی در این مسیر است.

حاجعلی بیگی خاطرنشان کرد: امروزه، عدالت آموزشی دیگر صرفاً به معنای حضور دانش‌آموز در کلاس درس نیست، بلکه شامل دسترسی برابر به فناوری، محتوای به‌روز، مهارت‌های تفکر نقاد و آموزش مهارت‌های زندگی نیز می‌شود و در نهایت، عدالت آموزشی نه یک شعار، بلکه پایه‌ای برای رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است. هر جامعه‌ای که بتواند آموزش را از امتیازی طبقاتی به حق همگانی تبدیل کند، آینده‌ای روشن‌تر، عادلانه‌تر و انسانی‌تر برای خود رقم خواهد زد.

انتهای پیام/711/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا