شور انتخاباتی در مدارس یزد/ تمرینی برای مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی

همزمان با سراسر کشور، انتخابات شورا‌های دانش‌آموزی در مدارس استان یزد برگزار شد و دانش‌آموزان با حضور پرشور خود، تمرینی عملی برای مردم‌سالاری، گفت‌وگو و مسئولیت‌پذیری را تجربه کردند.
استانها

 محسن گلستانی‌فر، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، با اشاره به نقش شوراهای دانش‌آموزی در شکل‌گیری هویت اجتماعی دانش‌آموزان گفت: شوراهای دانش‌آموزی به عنوان پل ارتباطی میان دانش‌آموزان و مدیریت مدرسه، نقش مؤثری در انتقال خواسته‌ها، پیشنهادها و ایده‌های نسل جوان به مدیران آموزشی دارند.

وی افزود: برگزاری این انتخابات، زمینه‌ای برای پرورش روحیه مشارکت، تقویت مسئولیت‌پذیری و تمرین دموکراسی در میان دانش‌آموزان فراهم می‌کند و به آن‌ها می‌آموزد که چگونه در قالب کار گروهی و تصمیم‌گیری جمعی، در امور مدرسه سهیم باشند.

گلستانی‌فر اظهار داشت: شوراهای دانش‌آموزی با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مدارس، می‌توانند در بهبود فضای آموزشی و تربیتی نقش‌آفرینی کنند و به رشد استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان کمک کنند.

وی اضافه کرد: اعضای منتخب در مرحله بعد، در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی منطقه‌ای شرکت می‌کنند و پس از آن، نمایندگان برگزیده هر منطقه به مجلس دانش‌آموزی کشور راه می‌یابند تا صدای دانش‌آموزان استان در سطح ملی شنیده شود.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با تأکید بر اینکه شوراهای دانش‌آموزی مدرسه را از محیطی صرفاً آموزشی به محیطی اجتماعی و پویا تبدیل می‌کنند، گفت: این شوراها به دانش‌آموزان فرصت می‌دهند تا مهارت‌های ارتباطی، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری را در عمل بیاموزند؛ مهارت‌هایی که در آینده اجتماعی و شغلی آن‌ها نقش تعیین‌کننده دارد.

گلستانی‌فر در پایان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که مشارکت فعال دانش‌آموزان در شوراها، موجب افزایش حس تعلق به مدرسه و ارتقای روحیه تعاون و همدلی میان آنان می‌شود؛ به همین دلیل آموزش و پرورش استان از همه مدیران مدارس خواسته است زمینه حضور مؤثرتر و هدفمندتر دانش‌آموزان در این شوراها را فراهم کنند.

انتهای پیام/781

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا