کاظمی: شهر‌کودک ایجاد و مهدهای کودک خانگی ابلاغ شده است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد شهر کودک، اصلاح نحوه جذب دانشجویان، وضعیت فنی و حرفه‌ای و نحوه وصل درآمدهای فعالیت‌های فوق برنامه که از آیین نامه‌هایی بود که بر اساس برنامه هفتم نوشته شد، گفت: نظام جامع تربیتی از جمله اسنادی است که تدوین شد.
سیاسی

به گزارش بخش اخبار سیاسی وبانگاه به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه شنبه، 20 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی و ارزیابی نحوه اجرای سال اول قانون برنامه پنجساله هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به ارائه گزارشی در حوزه تکالیف تمهیدی از برنامه هفتم به این وزارتخانه پرداخت و گفت: کارگروه اقدام به صورت مرتب جلسات خود را برگزار کرد و برای سنجه‌های عملکردی اقدامات لازم را داشتیم. محتوای آموزشی نیز تولید شده که همه اینها از جمله اقدامات تمهیدی است.

کاظمی با اشاره به ایجاد شهر کودک، اصلاح نحوه جذب دانشجویان، وضعیت فنی و حرفه‌ای و نحوه وصل درآمدهای فعالیت‌های فوق برنامه که از جمله آیین‌نامه‌هایی بود که بر اساس برنامه هفتم نوشته شد، گفت: نظام جامع تربیتی از جمله اسنادی است که در این وزارتخانه تنظیم و تدوین شد؛ سند تنوع بخشی به مهدهای کودک از جمله خانگی‌ها ابلاغ شده و 3 سند دیگر تدوین و در فرایند تصویب است. اساسنامه نیز صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله اقدامات ما بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه نهضت سوادآموزی، عنوان کرد: در حوزه تکالیف گزارشی، از مجموع 6 تکلیف، 2 تکلیف انجام شد. کل تکالیف اقدامی 110 بود که تنها 20 تکلیف نیمه تمام مانده است. از مجموع 29 سنجه عملکردی، 20 سنجه در برش سالانه، عملکرد کامل داشته و یا بیش از هدف کمّی مورد انتظار انجام شده است و 3 سنجه با توجه به برش سالانه عملکرد کمتر داشته که نیازمند اعتبار بوده است. 6 سنجه نیز مالایطاق بوده است.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی کمیسیون برنامه و بودجه درباره اقدامات وزارت آموزش و پرورش گفت: تعداد آیین‌نامه‌های مصوب طی 2 ماه گذشته پیشرفت داشت. نسبت دانشجو-معلم به استاد مطابق نص قانون محاسبه شده است. آمار دقیق بازنشستگان دانشگاه فرهنگیان 255 نفر بود که 277 نفر در قبال آن جذب شده است. این اقدام، نسبت دانشجو به معلم را به شدت بهبود می‌بخشد.

این عضو کابینه چهاردهم با بیان اینکه تعداد کلاس‌های ابتدایی به 30 هزار و 997 کاهش یافته است، اظهار داشت: این تعداد در دوره متوسطه اول به تعداد 16 هزار و 120 کلاس رسیده که 13 درصد کاهش داشته است. درباره معدل، قانون معدل کل متوسطه را هدف‌گذاری کرده و صرفاً امتحان نهایی پایه دوازدهم را ملاک قرار ندادیم. معدل فنی حرفه‌ای به اندازه یک نمره و در حوزه نظری به میزان نیم نمره افزایش داشته است.

وی همچنین تدوین اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را اقدام قانونی دانست و افزود: اقدامات بعدی منوط به پذیرش آن از سوی مراجع ذیربط و دولت است. در حوزه آموزش‌های مهارتی تلاش کردیم تا با توسعه هنرستان‌ها و کارگاه‌ها به اهداف مورد نظر برسیم. بر اساس آیین نامه توسعه هنرستان‌ها، احداث و قرارگیری 849 هنرستان در جوار کارخانه‌ها مد نظر است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 110 هزار دانش آموز در هنرستان‌ها شاغل شده‌اند. توسعه هنرستان‌ها عشایری و روستایی از 126 به 145 افزایش یافته است.

انتهای‌پیام/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا