اعلام نتایج نهایی ارزیابی عملکرد استانداری‌ها

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور گفت: ارزیابی عملکرد استانداری‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و در آینده ای نزدیک نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد. گزارش عملکرد فرمانداری‌ها نیز متعاقب اعلام نتایج استانداری ها اعلام خواهد شد.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد،محمد مهدی عارف‌پور در اولین گردهمایی مدیران کل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی منطقه یک استانداری‌های کشور اظهارکرد: این گردهمایی بهانه‌ای است برای دیدار با خانواده بزرگ و پرتلاش مجموعه‌های بازرسی، مدیریت عملکرد و ارتباطات مردمی کشور. در این مجموعه هدف اصلی پاسخگویی و رضایت مردمی است و امیدواریم بتوانیم این مأموریت خطیر را به‌درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری این گردهمایی‌ها افزود:این نشست‌ها فرصتی گرانبها برای هم‌افزایی، تبادل تجربه، رفع شبهات و تقویت انسجام منطقه‌ای است. هدف ما از برگزاری چنین گردهمایی‌هایی، ارتقای همکاری‌ها، بهبود فرآیندها و تقویت پاسخگویی و عدالت در خدمت به مردم شریف است. باید تلاش کنیم با خرد جمعی گام‌های استوارتری در مسیر خدمت و حل مسائل برداریم.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور ادامه داد: ما در سه حوزه کلیدی فعالیت داریم؛نخست، ارزیابی و مدیریت عملکرد به‌عنوان ابزار سنجش اثربخشی و کارامدی؛ دوم، بازرسی به‌عنوان ضامن سلامت اداری و پیشگیری از تخلفات؛ و سوم، ارتباطات مردمی که پل ارتباطی میان مردم و دولت است و شاخص اعتماد عمومی محسوب می‌شود.

عارف‌پور با بیان اینکه هرچند دفاتر متناظر در استانداری‌ها از نظر موقعیت جغرافیایی، شرایط سرزمینی و نظام مسائل متفاوت‌اند، اما همگی در یک وجه مشترک‌اند و آن حضور در خط مقدم پاسخگویی و شفاف‌سازی است، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی همکاران ما در ستاد و استان‌ها این است که نگاه صرفاً اداری و قانونی ندارند، بلکه نگاهی تکلیفی، انسانی و فراتر از قانون دارند. در این مجموعه‌ها، متعهدترین، متخصص‌ترین، مجرب‌ترین و خوش‌نام‌ترین نیروها به‌کار گرفته شده‌اند.

وی اضافه کرد: هر جا که با جمعیتی از مراجعه‌کنندگان مواجه هستیم که دچار بن‌بست یا نارضایتی شده‌اند، معمولاً به این دفاتر ارجاع داده می‌شوند. این نشان از اعتماد مردم و مسئولان به مجموعه‌های بازرسی و ارتباطات مردمی است. در واقع این بخش از نظام اداری، سنگین‌ترین و حساس‌ترین مأموریت‌ها را بر دوش دارد.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در ادامه با اشاره به اهمیت عدالت و شجاعت در بازرسی‌ها گفت: ما باید به‌دنبال اجرای عدالت باشیم و از فرصت مسئولیت خود برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم. بازرسان باید با جدیت، شجاعت و روحیه‌ای ولایی و جهادی وارد میدان شوند و هر جا تخلفی می‌بینند با قاطعیت ورود کنند. نباید اجازه دهیم حقی از مردم تضییع شود.

عارف‌پور خاطرنشان کرد: حفظ آبرو و شأن مردم تکلیف ماست. گاهی گزارشی می‌رسد که اگر درست بررسی وتحلیل نشود، ممکن است بی‌جهت حیثیت فردی را خدشه‌دار کند. لذا دقت در رسیدگی و تنظیم گزارش‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر با رئیس‌جمهور گفت: چندی پیش میزبان رئیس‌جمهور در وزارت کشور بودیم. در این جلسه تأکید کردیم که وزارت کشور پرمشغله‌ترین وزارتخانه و دارای بزرگ‌ترین گستره حکمرانی در کشور است. مجموعه مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی نیز از پر مخاطب ترین، پرکارترین و پرمسئولیت‌ترین بخش‌های وزارت کشور به شمار می‌آید.

انتهای پیام/282

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا