مجوزی برای توسعه آموزشگاههای آزاد صادر نکردیم

سید اردشیر رشیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار کرد: کنکور در کشور به یک مصیبت لاینحل تبدیل شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوباتی را به نفع آموزش و پرورش و اعتلای جایگاه نظام تعلیم و تربیت انجام داده ولی همچنان شاهد فعالیت مافیای کنکور با نگاه سودجویانه هستیم که به نوعی خانوادهها را درگیر کرده است.
وی افزود: ما معتقدیم به جای توسعه رشتههای تجربی، ما باید به سمت تقویت رشتههای مهارتی حرکت کنیم تا به نوعی نوجوانان ما بعد از فارغالتحصیلی از هنرستانها بتوانند وارد بازار کار شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به افزایش آموزشگاههای آزاد اشاره کرد و گفت: مجوز در سالهای گذشته به تعداد زیادی صادر شده و ما در یک سال اخیر جلوی صدور مجوزهای جدید را در این زمینه گرفتهایم.
رشیدی ضرورت بازنگری در سند تحول بنیادین را به عنوان یک رویکرد اساسی یادآور شد و تصریح کرد: بعد از 14 سال این سند نیازمند بازنگری و تحول است و ما برای معلمان دورههای بازآموزی را در این زمینه برگزار کردیم تا 80 درصد مدیران در مقاطع مختلف بتوانند آشنایی بیشتری با محتواها و منابع مورد نظر داشته باشند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قرار است به صورت جامع و کامل شیوه مدیریتی درمانگاه فرهنگیان تغییر پیدا کند و با توجه به درخواست راهاندازی درمانگاه دوم در اردبیل، سعی میکنیم تا در یکی از مناطق محروم شهر اردبیل توسعه درمانگاه فرهنگیان را به عنوان یک رویکرد اساسی انجام دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به اجرای طرح نماد با مشارکت 120 هزار دانشآموز اشاره کرد و یادآور شد: در قالب نظام مراقبت از آسیبهای اجتماعی در کنار نقش مدرسه، نقش خانوادهها نیز مهم و اساسی است و ما ناهنجاریهای دانشآموزان را به مشاوران ارجاع میدهیم تا شرایط برای اصلاح فرآیندها مورد توجه قرار گیرد.
رشیدی اضافه کرد: عمده نقاط ضعف و قوت این طرح مورد توجه قرار گرفته اما در کنار مرحله تشخیص، مرحله درمان و حمایت نیز بسیار مهم است که ما با تداوم اجرای این طرح امیدواریم آسیبهای جدی را شناسایی و نسبت به رفع آن گام برداریم.
انتهای پیام/131