راهیابی فناوری ریویان در خودروهای احتراقی فولکس واگن

فولکس‌واگن اعلام کرد فناوری که با شرکت آمریکایی ریویان، توسعه می‌دهد، در نهایت می‌تواند در خودروهای موتور احتراق داخلی این خودروساز مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش بخش اقتصادی وبانگاه به نقل از ایسنا، ادغام نرم‌افزار و الکترونیک در پلتفرم‌های مختلف برای فولکس‌واگن بسیار مهم است زیرا این شرکت پس از تاخیرهای مکرر در واحد نرم‌افزاری خود به نام «کاریاد»، برای یکپارچه‌سازی معماری فناوری اش در میان برندها با مشکل مواجه شده است.

این خودروساز آلمانی روی همکاری خود با ریویان حساب می‌کند تا توسعه یک پلتفرم خودروی نسل بعدی و مقیاس‌پذیر را تسریع کند و فاصله خود را با رقبایی مانند تسلا و رقبای چینی کاهش دهد.

پیش‌بینی می‌شود تقاضای خودروهای برقی در آمریکا پس از انقضای اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری آمریکا، کاهش یابد، در حالیکه در اروپا، فولکس‌واگن و سایر خودروسازان قدیمی با فشار فزاینده‌ای از سوی تولیدکنندگان کم‌هزینه چینی که حضور خود را در منطقه گسترش می‌دهند، روبرو هستند.

فولکس‌واگن سال گذشته موافقت کرد که ۵.۸ میلیارد دلار در ریویان سرمایه‌گذاری کند که به طور گسترده به عنوان تلاشی برای تقویت قابلیت‌های نرم‌افزاری آن پس از شکست در «کاریاد» تلقی می‌شود.

مدل خودروی کامپکت آینده این خودروساز آلمانی، «آی دی اوری ۱» (ID.Every۱)، اولین خودرویی خواهد بود که از نرم‌افزار جدید «آروی تک» (RV Tech) و معماری الکتریکی بهره می‌برد و عرضه آن برای سال ۲۰۲۷ برنامه‌ریزی شده است.

بر اساس گزارش رویترز، پیش بینی می‌شود تا پایان دهه، مدل‌های بیشتری از شرکت فولکس‌واگن بر روی پلتفرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر از نرم‌افزار و الکترونیک این سرمایه‌گذاری مشترک استفاده کنند.

انتهای پیام

 

دکمه بازگشت به بالا