فضای آموزشی مدارس غیردولتی در استان مرکزی شرایط مناسبی ندارد

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای آموزشی مدارس غیردولتی در استان مرکزی شرایط مناسبی ندارد،گفت: دستگاه‌های دولتی باید اموال و امکانات در اختیار خود را مستندسازی کنند.
استانها

به گزارش بخش استان‌ها در وبانگاه به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، نادرقلی ابراهیمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با انتقاد از ضعف در مستندسازی اموال و امکانات دستگاه‌های دولتی گفت: دستگاه‌های دولتی باید اموال و امکانات در اختیار خود را مستندسازی کنند. ما قصد متهم کردن کسی را نداریم، اما حداقل از امروز به بعد باید این کار به صورت دقیق انجام شود. بررسی ده ملک نشان می‌دهد که همه واگذاری‌ها با مالک مشخص است؛ یا مالک در قید حیات است یا مرحوم شده، و در هر دو مسیر امکان تعیین تکلیف وجود دارد. بنابراین کار سختی نیست و باید مالکیت برای نظام و دولت محرز شود، چرا که نمی‌توان روی هوا سرمایه‌گذاری کرد.

وی افزود: تنها یک ملک، یعنی مدرسه 12 کلاسه شهید کاظمی ساوه، بلاتکلیف مانده است و در بقیه موارد صورت‌جلسه واگذاری میان آموزش و پرورش و مالک وجود دارد. بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند و مستندسازی اموال را به سرانجام برسانند.

ابراهیمی به موضوع انجمن بازماندگان از تحصیل اشاره کرد و گفت: در سطح ملی انجمنی برای بازماندگان از تحصیل وجود دارد که می‌تواند فرصت‌های ارزشمندی در اختیار استان‌ها قرار دهد. متأسفانه تاکنون از ظرفیت این انجمن استفاده نشده و بیشتر فعالیت‌ها محدود به جلسات داخلی در استانداری بوده است. در حالی که این انجمن فرصت‌های ملی در اختیار دارد و باید از آن بهره‌برداری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مستندسازی اموال دستگاه‌های دولتی و استفاده از ظرفیت‌های ملی همچون انجمن بازماندگان از تحصیل، می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه آموزش و پرورش را حل کند. این اقدامات نه تنها موجب شفافیت خواهد شد بلکه زمینه سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌های آموزشی را نیز فراهم می‌کند.

محمد جمالیان، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در در این نشست با اشاره به موضوع مستندسازی املاک و پروژه‌های آموزشی گفت: کاملاً درست است که سند مالکیت یکی از مدارک اصلی محسوب می‌شود، اما باید توجه داشت که برای اجرای ماده 23 سایر مستندات رسمی نیز مورد تأیید هستند. بنابراین نباید صرفاً به سند مالکیت بسنده کنیم. اگر مستندات دیگری مانند صورت‌جلسه‌های واگذاری یا اسناد رسمی دیگر وجود داشته باشد، امکان واگذاری فراهم خواهد بود. اکثر پروژه‌ها دارای مستندات واگذاری و مدارک مرتبط هستند و این موضوع قابلیت بررسی و تعیین تکلیف دارد. 

وی افزود: در بند ششم آن جلسه موضوع واگذاری زمین به مدارس غیر دولتی مطرح شد. متأسفانه فضای آموزشی مدارس غیردولتی در استان شرایط مناسبی ندارد. این آمادگی وجود دارد که اگر زمین در اختیار آنان قرار گیرد، بتوانند اقدام به ساخت و توسعه فضای آموزشی کنند. خواهش من این است که این موضوع نیز تعیین تکلیف شود و گزارشی در خصوص اجرای این مصوبه ارائه گردد.

جمالیان عنوان کرد: شفاف‌سازی و تعیین تکلیف پروژه‌های واگذاری و همچنین توجه به وضعیت مدارس غیر دولتی، می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش استان را برطرف کند. انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و شورای آموزش و پرورش با جدیت این موارد را پیگیری کنند.

انتهای پیام/711/

 

 

منابع خبر:‌ © ‌خبرگزاری تسنیم
دکمه بازگشت به بالا